Om DeSkireis.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid Sluiten

Coronavirus

Veilig reizen

Met welke maatregelen moet ik tijdens mijn reis rekening houden?

We volgen, samen met onze vervoers- en accommodatiepartners, de instructies van de overheden. Dat betekent dat je op jouw reis verplicht bent om de lokale voorschriften op het gebied van corona-preventie te volgen. Uiteraard faciliteren we hierin en voorzien we je van de juiste informatie. Veilig jouw reis vieren staat bij ons voorop, we zullen je niet naar je bestemming laten afreizen waar het niet veilig is. Wanneer er bijvoorbeeld nog een quarantaineverplichting op de reisbestemming blijft gelden (of opnieuw wordt ingevoerd), zullen wij onze reizen naar die bestemming niet door laten gaan.

Al onze maatregelen tijdens de reis kan je nakijken op www.deskireis.nl/reizentijdenscovid-19

Heb ik een gezondheidsverklaring nodig?

Ja, een gezondheidsverklaring is verplicht voor alle reizigers. Je gezondheidsverklaring wordt 1 week voor vertrek met de reisbescheiden gemaild.

Moet ik een mondkapje dragen tijdens de reis?

Ja, tijdens de busreis is het dragen van een mondkapje verplicht.

Zit ik naast mijn eigen reisgezelschap in de touringcar?

Ja, om te zorgen dat iedereen veilig met elkaar in de bus kan werken wij met toegewezen zitplaatsen. Tijdens de reis kan je niet wisselen van zitplaats. wij proberen tijdens de check-in alle reizigers uit dezelfde boeking bij elkaar te plaatsen en de best mogelijke plekken uit te zoeken.

Mag ik met vrienden of meerdere huishoudens in de zelfde kamer verblijven?

Ja, je mag met meerdere huishoudens een kamer/appartement delen op jouw reis bestemming.

Hoe veilig is het om te reizen met een touringcar?

Luchtverversing
Het risico in de bus is laag. Dit omdat de lucht in bussen steeds wordt ververst. De bussen beschikken over moderne luchtfilters, die continue de lucht verversen. Dit beperkt het risico op verspreiding van het virus.

Indeling busstoelen
Reizigers binnen één boeking worden zoveel mogelijk bij elkaar geplaatst. Daarnaast krijgen alle reizigers toegewezen zitplaatsen.

WC gesloten, meer pauzes
Er mag er tijdens de reis niet worden gelopen in de bus en hierdoor zal de toiletvoorziening zijn gesloten. We zullen genoeg stoppen voor een korte pauze.

Moet ik in quarantaine als ik op reis ga?

Nee. Vakantie kan alleen vakantie zijn als de 10 dagen quarantaineverplichtingen, zowel bij aankomst op je bestemming als bij thuiskomst, opgeheven zijn. Wij staan voortdurend in contact met de overheden in Nederland en op bestemming. Onze vakanties gaan alleen door als deze quarantaineverplichting opgeheven is. Mocht je vakantie door deze maatregelen nog niet door kunnen gaan, dan informeren we je daar zo snel mogelijk over.
Informatie over mijn geboekte/geannuleerde reis

Wanneer krijg ik iets te horen over mijn reis?

Wij contacteren iedereen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.

Je mag er op vertrouwen dat we alles op alles zetten om je zo spoedig mogelijk meer te vertellen over je vakantie. Dat betekent dat we controleren of al onze partners ter plaatse er klaar voor zijn om jou een veilige en comfortabele vakantie te bieden. Zodra we zeker weten dat dat kan (of niet kan), informeren we je daarover per e-mail.

In het belang van onze klanten en om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met DeSkireis.nl. Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

Wij contacteren jou! Je mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. Wij verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.
Wij zorgen dat alle meest gestelde vragen makkelijk terug te vinden zijn in deze FAQ.
Wij doen ons beste om de website continu up-to-date te houden.

Wat betekent dit voor jouw reeds geboekte reis?

Wij begrijpen goed dat er veel vragen zijn over al geboekte reizen. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op en wij werken er met man en macht aan jullie zo goed en snel mogelijk te informeren.

Hoe gaan wij te werk?
Wij willen er zeker van zijn dat jij van een fijne vakantie kunt genieten. Helaas was dit afgelopen zomer niet vanzelfsprekend en daarom doen wij voorafgaand aan jouw vakantie diverse controles op alle onderdelen van jouw reis: van de reis naar de bestemming tot faciliteiten in de omgeving van jouw accommodatie.

Onze richtlijnen
1. De overheid staat reizen naar jouw reisbestemming toe;
2. De quarantaine verplichtingen, zowel bij aankomst op je bestemming als bij thuiskomst, zijn opgegeven;
3. De door jou geboekte busreis gaat door;
4. De door jou geboekte accommodatie is open evenals alle essentiële faciliteiten;
5. De reis en bestemming voldoen aan onze veiligheidsstandaarden

Als 1 van bovenstaande zaken niet gegarandeerd kan worden, zullen wij helaas jouw reis moeten annuleren. Dit doen wij enkel om jou een volkomen onbezorgde reis te kunnen beleven.
De informatie vanuit bestemmingen en partners wijzigt snel en helaas soms ook last-minute. Wij doen ons best om je over de reden altijd zo duidelijk en snel mogelijk te informeren, maar helaas kan het soms gebeuren dat wij je door last-minute wijzigingen na een eerdere bevestiging alsnog moeten teleurstellen.
Dit proberen wij uiteraard te alle tijd te voorkomen.

Zijn alle faciliteiten in mijn accommodatie / op mijn bestemming open?

Deze periode vraagt al veel aanpassingsvermogen van iedereen en helaas zal dat ook tijdens je vakantie nodig zijn. We zijn er echter van overtuigd dat we je een veilige en fijne vakantie kunnen bieden.

Je bestemming
Medische voorzieningen
Skipistes
Horeca
Winkels
Lokale verhuurders

Je accommodatie
Horeca
Receptie
Schoonmaak

Als hier essentiële faciliteiten niet geopend van zijn, dan informeren we je daar per e-mail voorafgaan aan je reis over. Wanneer je niets van ons hoort, mag je er op vertrouwen dat alle essentiële faciliteiten op je bestemming en in je accommodatie geopend zijn.

Waarom wordt mijn reis niet geannuleerd?

Wij houden de ontwikkelingen rondom covid-19 nauwkeurig in de gaten en volgen uiteraard altijd de adviezen van de autoriteiten (hier en op onze bestemmingen).

Het kan voorkomen dat andere reisorganisaties andere beslissingen nemen, door bijvoorbeeld verder vooruit te annuleren dan de maatregelen die tot dusver officieel zijn bevestigd. Dit kan te maken hebben met een ander aanbod of met het feit dat sommige reisorganisaties met andere partners samenwerken. Wij zijn steeds afhankelijk van de richtlijnen en beslissingen van autoriteiten en onze partners. We informeren onze klanten zodra wij oficiële berichtgeven vanuit deze instanties ontvangen. Eerder kunnen wij helaas geen uitsluitsel geven over jouw reis. Besluit je onze informatie niet af te wachten en zelf te annuleren dan is dit conform de standaard annuleringskosten. Daarom vragen we je om te vertrouwen op onze beslissingen en acties.

Moet ik mijn betaling voldoen, als er nog geen duidelijkheid is over mijn reis?

Wij gaan er op voorhand vanuit dat je reis doorgaat. Dit betekent dat je jouw reis tot zes weken voor vertrek geheel moet voldoen.

We kunnen je verzekeren dat je jouw geld in geen enkel geval kwijt zult zijn. Wanneer jouw vakantie alsnog geannuleerd wordt, krijg je het geld 100% teruggestort op je eigen rekening. Geen vouchers, gewoon je geld terug.

Kan ik mijn reis zelf annuleren i.v.m. corona?

Annuleer je jouw reis zelf, dan berekenen wij hiervoor de annuleringskosten volgens DeSkireis.nl voorwaarden. Een annulering is dan ook niet kosteloos. De hoofdboeker is de enige die een annulering kan doorgeven.

Kan ik mijn reis omboeken?

Je kan jouw reis tot 6 weken voor vertrek omboeken naar een andere reis in 2021 of 2022. Op het moment dat je omgeboekt bent, zijn de normale betalingsvoorwaarden weer van toepassing. Dat betekent dat je de restantbetaling dan pas weer zes weken voor de nieuwe vertrekdatum hoeft te voldoen.
Geldteruggarantie

Wat houdt de geldteruggarantie in?

Wij garanderen dat door overheid maatregelingen in Nederland, Duitsland en/of Oostenrijk er niet kan worden afgereisd naar bestemming je een 100% refund krijgt.

Dit betekent als:
jouw vakantiebestemming staat op code rood of oranje
jouw vakantiebestemming zet Nederland op code rood of oranje
De overheden van Nederland, Duitsland en/of Oostenrijk verbieden het reizen van grote groepen in touringcars

In één van bovenstaande maatregelingen krijg je een 100% refund.

Hoe kan ik gebruik maken van de geldteruggarantie?

De geldteruggarantie is geldig op alle reizen geboekt vanaf 1 juli 2020 met vertrek van begin december tot eind april.
Contact met DeSkireis.nl

Hoe kom ik in contact met DeSkireis.nl?

We begrijpen dat je het liefst zo snel mogelijk wil weten waar je aan toe bent en welke mogelijkheden je hebt. Wij willen banadruken dat er we er hard wordt gewerkt om jou die duidelijkhed te geven. Om dit zo vlot en gestructureerd te laten verlopen, vragen wij jou om geen contact met ons op te nemen. Wij nemen contact op met jou wanneer de ontwikkeling rondom het Coronavirus invloed heeft op jouw reis.

Verwacht jij een e-mail te hebben ontvangen omdat jouw vertrekdatum binnen 48 uur of al verstreken is, maar is dit niet het geval? Controleer dan altijd eerst jouw ongewenste e-mail inbox, omdat de e-mail daar mogelijk in terecht is gekomen.

Accommodatie

Borg

Hoeveel bedraagt de borg voor ons appartement?

De borg is verschillend per appartement of kamer. Je kunt hiervoor kijken bij de beschrijving van het appartement op de reispagina. Staat er niets vermeld over borg dan wordt er voor het betreffende appartement geen borg gevraagd.
Faciliteiten

Zijn er handdoeken en linnengoed aanwezig in mijn accommodatie?

Tijdens al onze reizen zijn bedlinnen en handdoeken inclusief in de reissom. Je kunt dit terugvinden op de reispagina van jouw reis.

Voor onze schoolreizen zijn handdoeken niet inclusief.

Is er Wi-Fi aanwezig in mijn accommodatie?

Dit verschilt per accommodatie. Je kunt dit terugvinden op de reispagina van jouw reis op onze website. Bij de omschrijving van de accommodatie is te zien of er WiFi aanwezig is. Wanneer bij ons bekend is dat hier kosten voor worden gerekend vermelden wij dit op onze website.

Houd er rekening mee dat de Wi-Fi vaak niet zo stabiel en snel is als dat je thuis gewend bent. Zo kan het voorkomen dat de Wi-Fi niet sterk genoeg is om bijvoorbeeld echt films te downloaden of te streamen.

Zijn de algemene faciliteiten van mijn accommodatie gratis?

Dit verschilt per accommodatie en per faciliteit. Exacte informatie over eventuele kosten kan je terugvinden bij de beschrijving op de reispagina van jouw reis. Eventuele kosten kan je, zolang bij ons bekend, terugvinden op de reispagina.
In- en uitchecken

Hoe laat kan ik mijn accommodatie in?

Bij aankomst in jouw accommodatie meld je je op de locatie, die staat omschreven in de reisbescheiden. Hier ontvang je de sleutel en hoor je hoe laat jouw kamer/appartement beschikbaar is. Over het algemeen beschik je meteen over je kamer/appartement. Het wil soms voorkomen dat je kamer/appartement nog niet gereed is.
Kan je nog niet terecht, dan raden wij je aan om in de tussentijd alvast de omgeving te verkennen.

Hoe laat moet ik mijn accommodatie uit?

Op de dag van vertrek ben je verplicht om jou kamer/appartement rond 10.00 uur weer te verlaten. Informeer ter plaatse bij de receptie van jouw accommodatie naar het juiste uiterlijke tijdstip. Vaak kan je op deze dag nog wel gebruik maken van de faciliteiten van de accommodatie. Soms is dit alleen tegen betaling mogelijk. Vraag dit na bij de reisleiding bij aankomst.

Is mijn vertrekdatum hetzelfde als de aankomstdag?

Nee! Bij busreizen is de vertrekdatum niet gelijk aan de aankomstdag. Onze busreizen reizen in de nacht. Wanneer je jouw reis boekt met vertrekdag 1, dan kom je bij jouw accommodatie aan op dag 2.

Wat is het adres van de accommodatie?

Het adres van de accommodatie staat vermeld op de reisbescheiden. Deze ontvang je ongeveer 1 week voor vertrek.
Accommodaties types

Kan ik een eenpersoonskamer boeken?

Bij sommige van onze reizen bieden wij 1-persoonskamers aan. Ben je alleen? maar kan je op de reispagina niks vinden over 1-persoonskamer en/of kan je niet boeken als single. Neem dan contact op via onze contactpagina. Dan kijken wij graag naar de mogelijkheden.
Verzorging

Wat houdt logies in?

Bij de verzorging logies zijn geen maaltijden inbegrepen. Ontbijt en diner zijn niet inclusief.

Wat houdt bed & breakfast (B&B) in?

Bij de verzorging B&B is het ontbijt inbegrepen. Het avondeten is niet inclusief tenzij anders vermeld op de reispagina van jouw reis. De verzorging begint met het ontbijt op de dag na aankomst op bestemming en eindigt met het ontbijt op de dag van vertrek.

Wat houdt halfpension (HP) in?

Bij de verzorging halfpension zijn het ontbijt en het diner inbegrepen. Drankjes en snacks zijn niet inclusief tenzij anders vermeld op de reispagina van jouw reis. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt met het ontbijt op de dag van vertrek.

Wanneer gaat het halfpension in?

De verzorging gaat altijd in op de dag van aankomst op bestemming bij het diner en eindigt op de dag van vertrek bij het ontbijt.

Voor sommige van onze reizen zit ook ontbijt bij aankomst en diner bij vertrek in begrepen. Is dit inbegrepen dan kan je dit vinden op de reispagina van jouw reis. Is het niet inbegrepen bij de reis, maar wil je hier wel gebruik van maken? Dan kan je dit aanvragen door contact op te nemen via onze contactpagina. Wij kijken graag naar de mogelijkheden.

Als je geen gebruik maakt van het ontbijt en/of diner, doordat je het hebt gemist of dat je ervoor kiest te gaan uiteten. Dan geven wij hier geen vergoeding voor.

Vervoer

Bagage

Hoeveel bagage mag ik meenemen in de bus?

Alle bussen hebben een zeer beperkte bagageruimte. Per persoon mag je het volgende meenemen:
- 1 tas of koffer van normaal formaat van maximaal 20 kg. Met afmetingen 80x70x30 cm.
- 1 paar ski’s met stokken en schoenen of één snowboard met schoenen
- Handbagage van maximaal 2 kg.

In een snowboardhoes mag niet meer zitten dan 1 snowboard. Dit betekent ook geen overige bagage zoals snowboardschoenen, kleding en dergelijke. Neem je een snowboard mee, dan ben je verplicht om de bindingen van het board af te halen. Je kunt jouw schoenen en bindingen bijvoorbeeld in een schoenentas meenemen.

Om ervoor te zorgen dat alle bagage mee kan, is het ten strengste verboden om levensmiddelenpakketten mee te nemen dan wel in jouw bagage te stoppen. Heb je te veel bagage, dan is de chauffeur en/of reisleiding verplicht deze te weigeren.

Zorg er altijd voor dat er labels aan jouw bagage bevestigd zijn. Je blijft ten allen tijde zelfverantwoordelijk voor jouw bagage. Bagagelabels worden door DeSkireis.nl uitgedeeld.
Busgegevens

Hoe laat vertrekt de bus vanuit Nederland?

De bus naar je wintersportbestemming vertrekt altijd in de namiddag/avond, afhankelijk van de plaats waar je opstapt.

De exacte tijden staan op de reisbescheiden die je 1 week voor vertrek ontvangt.
Op- en uitstapplaatsen bus

Wordt er een toeslag gevraagd voor een bepaalde op- of uitstapplaats?

Wij vragen geen toeslag op een bepaalde op- en uitstapplaats.

Waar kan ik op- en uitstappen voor de busreis?

DeSkireis.nl hanteert een beperkt opstapschema. Zo heb je minder stops en ben je eerder op jouw bestemming. Veel bussen rijden zonder overstap naar de bestemming. Een enkele keer komen bussen samen op een centrale plek in Nederland, waar vandaan je na een vlotte overstap snel naar de eindbestemming wordt gebracht. Per bestemming en per datum kunnen de aangeboden opstapplaatsen variëren. Tijdens het boeken worden de mogelijke opstapplaatsen voor de gekozen datum getoond.

Staat jouw opstapplaats er niet tussen? Neem dan contact op met info@deskireis.nl. Bij genoeg animo voor jouw opstapplaats kunnen we kijken naar de mogelijkheden om jullie opstapplaats toe te voegen.
Businformatie

Kan ik eten en drinken kopen in de bus?

Wij raden aan om vanuit huis wat te eten mee te nemen. De prijzen in de wegrestaurants zijn vaak vrij hoog. Dranken zoals thee, koffie, water en fris zijn tegen betaling verkrijgbaar in de bus bij de buschauffeurs.
Het is verboden om alcoholhoudende dranken en/of drugs mee te nemen in de bus.

Mag ik roken in de bus?

In al onze bussen mag niet gerookt worden. Voor de rokers wordt er regelmatig een stop gemaakt.

Stopt de bus voor de accommodatie?

DeSkireis.nl streeft ernaar om alle reizigers direct voor hun accommodatie af te zetten, zodat je nauwelijks hoeft te lopen met jouw bagage.

Alleen in de situaties dat sneeuwval of plaatselijke omstandigheden en/of bepalingen dit onmogelijk maken, word je op een uitstapplaats zo dicht mogelijk bij jouw accommodatie afgezet. De verdere afstand kun je dan te voet of per taxi (eigen kosten) af leggen.

Met wat voor bussen rijdt DeSkireis.nl naar de reisbestemmingen?

Onze busreizen worden uitgevoerd met luxe touringcars die voorzien zijn van een toilet en video/dvd. De touringcarondernemingen waarmee DeSkireis.nl samenwerkt, beschikken allemaal over het ISO 9001:2015 certificaat. Onze touringcars worden bestuurd door ervaren en gekwalificeerde chauffeurs. De bussen zijn voorzien van goede winterbanden en zo nodig sneeuwkettingen zodat je snel en veilig naar de bestemming wordt gebracht.

Kan ik ook met eigen vervoer?

Al onze reizen zijn inclusief busvervoer. Het is echter mogelijk om met eigen vervoer naar de bestemming te reizen. Omdat wij onze bussen voor het hele jaar grootschalig inkopen bij onze buspartner, zou het hier gaan om een minimale korting. Houd hier rekening mee. Wil je op basis van eigen vervoer afreizen naar de bestemming, neem dan met ons contact op via info@deskireis.nl.

Mijn Reis

Inloggen

Hoe kom ik aan een inlognaam en wachtwoord voor 'Mijn reis' ?

Zodra je jouw reis hebt geboekt maken wij een account voor jou aan, met als inlognaam jouw mailadres. Per mail ontvang je een link om een wachtwoord in te stellen. Deze link is zeven dagen geldig. Zodra je jouw wachtwoord hebt aangemaakt kan je inloggen op 'Mijn reis'.

heb je voor een andere reis al eens een wachtwoord aangemaakt? Dan kan je direct inloggen op 'Mijn reis' met jouw mailadres en wachtwoord. Op 'Mijn reis' zijn dan jouw nieuwe en oude reizen direct zichtbaar.

Ik ben mijn wachtwoord voor 'Mijn reis' vergeten, wat nu?

Kan gebeuren! Via 'Mijn reis' kan je een nieuwe wachtwoord aanvragen. Klik op 'wachtwoord vergeten' en vul jouw mailadres in. Per mail sturen wij je een link toe om jouw wachtwoord opnieuw in te stellen. Let op, deze link is vier uur geldig.

De link uit de mail voor het instellen van mijn wachtwoord voor 'Mijn reis' is verlopen, wat nu?

De link die wij per mail sturen om een wachtwoord in te stellen is zeven dagen geldig. Wanneer jouw link is verlopen kan je naar de inlogpagina van 'Mijn reis'. Klik op 'wachtwoord vergeten' en vul jouw mailadres in. Per mail sturen wij je een link toe om jouw wachtwoord opnieuw in te stellen. Let op, deze link is vier uur geldig.
Wijziging in 'Mijn reis'

Kan ik een persoon bijboeken?

Vaak is het mogelijk om nog een persoon bij te boeken. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de beschikbaarheid in de geboekte kamer of appartement en het vervoer.

Wil je een persoon bijboeken, dan kan de hoofdboeker contact met ons opnemen via onze contact pagina.

Kan ik een verzekering bijboeken?

Een annuleringsverzekering kan je niet bij ons bijboeken.
Een reisverzekering kan tot 2 weken vóór vertrek nog bijgeboekt worden.

Neem dan contact met ons op via info@deskireis.nl

Kan ik ontbijt of halfpension bijboeken?

Wij proberen onze reizen zo compleet mogelijk aan te bieden. In sommige reizen zit het ontbijt en/of diner nog niet standaard bij de prijs in. Bij sommige reizen is het echter wel mogelijk om maaltijden bij te boeken. Hiervoor kan je het beste kijken bij de beschrijving van jouw reis onder het kopje van 'extra opties'. Via 'Mijn reis' kan je jouw verzorging bijboeken.

Kan ik ski-/snowboardmateriaal, lessen of een skipas bijboeken?

Bij al onze reizen zitten het ski-/snowboardmateriaal, lessen en een skipas standaard bij de reissom in. Het is bij sommige reizen mogelijk om privé lessen te boeken en/of om je skipas uit te breiden. Hiervoor kan je het beste kijken bij de beschrijving van jouw reis onder het kopje van 'extra opties'.

Help je zelf eigen materiaal of wil je geen gebruik maken van je skipas dan geven wij hier een korting voor. Via 'Mijn reis' kan je jouw materiaal of skipas voorkeur wijzigen.

Omdat wij streven om voor iedereen wintersport betaalbaar te maken en wij graag meer mensen willen kennis laten maken met het prachtige winter wonderland, geven wij geen korting op het niet afnemen van lessen. Dit is voor ons een gratis service.

Kan ik activiteiten bijboeken?

Al onze reizen kennen een totaal programma. Naast het skiën organiseren wij de leukste activiteiten. Sommige van deze activiteiten kan je bijboeken. Hiervoor kan je het beste kijken bij de beschrijving van jouw reis onder het kopje van 'extra opties'. Via 'Mijn reis' kan je jouw activiteiten bijboeken.

Kan ik mijn boeking wijzigen naar een andere bestemming/datum?

Wil je jouw reis omboeken naar een andere reis, dan houden wij de regels van onze eigen voorwaarden aan. Dit betekent dat jouw huidige boeking tot 6 weken voor vertrek omgeboekt kan worden. Alleen de hoofdboeker mag de reis wijzigen.

Hoe kan ik een adreswijziging doorvoeren?

Voor de meeste wijzigingen kan je tot 7 dagen voor vertrek terecht op 'Mijn reis'! Hier kan je jouw gegevens makkelijk en snel online wijzigen. Ter bevestiging ontvang je binnen een aantal uren een aangepaste factuur per mail.
Via 'Mijn reis' kan je bijvoorbeeld ook persoonsgegevens wijzigen en activiteiten bijboeken.
Ga naar 'Mijn reis' om jouw wijziging door te voeren.

Kan ik de voornaam en/of geboortedatum van een reiziger wijzigen?

Voor de meeste wijzigingen kan je tot 7 dagen voor vertrek terecht op 'Mijn reis'! Hier kan je jouw gegevens makkelijk en snel online wijzigen. Ter bevestiging ontvang je binnen een aantal uren een aangepaste factuur per mail.
Via 'Mijn reis' kan je bijvoorbeeld ook activiteiten bijboeken.
Ga naar 'Mijn reis' om jouw wijziging door te voeren.

Boeking

Leeftijd

Vanaf welke leeftijd mag ik een reis bij DeSkireis.nl boeken?

DeSkireis.nl hanteert voor de hoofdboeker een minimum leeftijd van 18 jaar.

Om de identiteit van onze reizen te waarborgen zijn er op onze reizen ook strikte grenzen opgelegd qua minimum en maximum leeftijd.

Studentenreizen: minimaal 18 jaar en maximaal 35 jaar
Jongerenreizen: minimaal 14 jaar en maximaal 19 jaar

Een eigen groepsreis aanvragen kan voor alle leeftijden, mits de hoofdboeker een minimum leeftijd van 18 jaar heeft.

Moet ik student zijn om een reis bij DeSkireis.nl te boeken?

Je hoeft geen student te zijn om bij DeSkireis.nl een reis te boeken.
Mindervaliden

Welke accommodaties zijn geschikt voor mindervalide reizigers?

Niet elke accommodatie is geschikt voor mindervalide reizigers. DeSkireis.nl heeft een aantal accommodaties in het aanbod die geschikt kunnen zijn voor mindervaliden. Wij geven voor die accommodaties geen garantie maar slechts een indicatie dat deze ook voor mindervalide reizigers voldoende faciliteiten en aanpassingen hebben.

Heb je zelf een reis gevonden en wil je weten of de aangeboden accommodatie geschikt is voor een mindervalide reiziger, neem dan contact met ons op. Wij kijken de mogelijkheden graag voor je na.
Voorkeuren

Kan ik een voorkeur doorgeven?

DeSkireis.nl wil zo veel mogelijk voldoen aan speciale wensen die bij boeking kenbaar zijn gemaakt. Hiervoor is medewerking van de accommodatie nodig.

In de praktijk blijkt dat de accommodatie niet altijd kan voldoen aan een voorkeur, houd daar rekening mee. Een voorkeur kan dan ook niet altijd worden toegezegd hoe jammer dit ook is.
Wanneer je een voorkeur aan ons door wilt geven kan dit aan het eind van de online boeking in het opmerkingenveld. Heb je al een boeking gemaakt dan kan je terecht in 'Mijn reis' onder boeking bewerken.

Hoe geef ik mijn dieetwensen en allergieën door?

Wanneer je bepaalde dieetwensen en/of allergieën hebt, kan je dit bij boeking opgeven in het opmerkingenveld. Wij geven jouw dieetwensen en/of allergieën door aan de geboekte accommodatie. Helaas kunnen wij niet garanderen dat zij ook daadwerkelijk de maaltijden volgens jouw dieet serveren.

Houd er rekening mee dat bepaalde maaltijdwensen, bijvoorbeeld vegetarische maaltijden, wel uitgevoerd kunnen worden maar niet met de variatie die wij in Nederland gewend zijn.
Heb je al een boeking gemaakt en wil je nog dieetwensen en/of allergieën toevoegen, dan kan je terecht in 'Mijn reis' onder boeking bewerken.
Last minute

Tot hoe kort voor vertrek kan ik een reis boeken?

Wanneer jij via iDeal jouw betaling online kan voldoen, jouw reisbescheiden kunt uitprinten en het nog haalt om op tijd bij de opstapplaats te zijn of bij jouw accommodatie, kan je wat ons betreft nog een boeking maken.

Uiteraard blijft het je eigen verantwoordelijkheid om op tijd bij de opstapplaats/bij de accommodatie aanwezig te zijn. Wanneer je jouw bus hebt gemist, heb je geen recht op restitutie. DeSkireis.nl is hiervoor niet aansprakelijk.

Wanneer ontvang ik de factuur van een last minute boeking?

De factuur wordt binnen enkele uren na boeking per mail naar de hoofdboeker verzonden.

Hoe ontvang ik de reisbescheiden kort voor vertrek van een last minute boeking?

De reisbescheiden worden ongeveer 1 week voor vertrek per mail naar de hoofdboeker verzonden.

Boek je een reis binnen 1 week voor vertrek, dan ontvang je de reisbescheiden per mail zodra de betaling bij ons binnen is.
Voorboeking

Kan ik een voorboeking maken?

Het is niet mogelijk om een voorboeking in te dienen. Wil je een boeking maken, dan kan dit zodra de reis op onze website staat. Uiteraard doen wij ons best om alle reizen zo spoedig mogelijk op onze website te plaatsen.

Speciale boeking

Op aanvraag

Wat houdt 'op aanvraag' in?

Als wij geen kamers of appartementen meer tot onze beschikking hebben, is het in sommige gevallen mogelijk om bij de accommodatieverschaffer na te vragen of zij nog een kamer of appartement beschikbaar hebben.

Hoe gaat het in zijn werk?
Je boekt de reis en wij nemen contact op met de accommodatieverschaffer. Het duurt meestal 5 werkdagen voordat wij een antwoord ontvangen.
Is het antwoord positief dan sturen wij jou de factuur per mail toe.
De boeking is daarmee meteen definitief geworden. Een aanvraagboeking is dus altijd bindend.

Lukt het ons niet om nog een kamer of appartement te krijgen bij de accommodatie, dan nemen wij per telefoon of mail contact met je op. Welllicht kunnen wij je een alternatieve accommodatie aanbieden.

Het is niet mogelijk om een boeking op aanvraag kosteloos te annuleren.
Afwijkende boekingen

Is het mogelijk om combinatie bus en eigen vervoer te boeken?

Helaas is het niet mogelijk om in 1 boeking een combinatie van bus en eigen vervoer in te boeken. Wel is het mogelijk om een aparte boeking te maken voor de reizigers die hun reis op basis van eigen vervoer gaan maken en een aparte boeking voor de reizigers die op basis van busvervoer op reis gaan. Dit is alleen mogelijk wanneer je niet allemaal in 1 appartement of kamer wilt verblijven.
Losse bustickets

Kan ik een losse busreis boeken?

In sommige gevallen is het mogelijk om bij ons een losse buspendel te boeken. Wil je een losse buspendel boeken of meer informatie hierover, dan kun je contact opnemen met ons. Dit kan per mail naar info@deskireis.nl
Groepsreizen

Kan ik een boeking maken voor een groepsreis?

Dat kan zeker. Wij mogen ons zelfs specialist noemen op gebied van groepsreis. Wij organiseren groepsreizen vanaf 20 personen. Bekijk het aanbod op onze website en vraag een offerte aan.

Betalen

Betalingstermijnen

Hoe hoog is de aanbetaling?

De aanbetaling bedraagt 20% van de totale reissom.
Dit bedrag dien je direct bij boeking te betalen. In het boekingsproces wordt aangegeven hoe hoog het aanbetalingsbedrag is voor jouw boeking.

Het restantbedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn.
Boek je een reis binnen 6 weken voor vertrek, dan is het noodzakelijk dat je de gehele reissom per direct aan ons overmaakt.

Wanneer moet de aanbetaling binnen zijn?

De aanbetaling dient binnen 7 dagen na het boeken op onze rekening te staan. Je betaalt jouw aanbetaling gemakkelijk tijdens de boeking of via 'Mijn reis'.

Wanneer moet ik de betaling overmaken?

Het is van belang dat het restantbedrag uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons binnen is.
Boek je een reis binnen 6 weken voor vertrek, dan is het noodzakelijk dat je de gehele betaling per direct aan ons overmaakt via iDeal.
Na boeking ontvang je de factuur per mail. Op deze factuur vind je de betalingstermijnen terug. De factuur vind je ook terug op 'Mijn reis'.

Herinnering
DeSkireis.nl stuurt geen betalingsherinneringen voordat de betalingstermijn is overschreden. Deze termijnen vermelden wij op de factuur en op 'Mijn reis'. Daar kan je altijd de specifieke datum zien waarop wij de betaling op onze rekening verwachten.

Kan ik mijn betaling in termijnen voldoen?

Het is helaas niet mogelijk om de aanbetaling in termijnen te voldoen. Het is noodzakelijk dat je de aanbetaling binnen 7 dagen naar DeSkireis.nl overmaakt.
De restantbetaling kan wel in termijnen voldaan worden. Het is wel belangrijk dat de gehele betaling uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons binnen is.

Wat zijn de betalingstermijnen voor groepen?

Voor groepen hanteren wij andere betalingstermijnen, deze kan je vinden in het reisvoorstel.
Betalingswijzen

Kan ik betalen via iDeal?

iDeal is de snelste en makkelijkste betalingswijze. Er worden hiervoor geen extra kosten in rekening gebracht.

Na het bevestigen van jouw boeking kan je direct online betalen. Je kan dan kiezen voor een betaling via iDeal. Ook via 'Mijn reis' kan je de betaling via iDeal overmaken.
Betaal je via iDeal dan loopt de betaling direct door in ons systeem. Je ontvangt binnen enkele uren de bevestiging van de betaling per mail, ook zie je de betaling terug in 'Mijn reis' onder het kopje 'betaling'.

Kan ik betalen met een creditcard?

Nee, dit is niet mogelijk. Je kunt bij ons betalen met iDeal of Internetbankieren.

Kan ik betalen via internetbankieren?

Je kunt jouw betaling via internetbankieren aan ons overmaken. Hiervoor kan je de volgende gegevens aanhouden.

IBAN: NL44 RABO 0158134095

Belangrijk is dat je in de omschrijving jouw boekingsnummer vermeldt.

Als wij de betaling verwerkt hebben, ontvang je hier een bevestiging van per mail. Ook zie je dan de betaling in 'Mijn reis' staan.
Door verschil in banken kan het zijn dat de betaling niet direct zichtbaar is bij ons. Dit kan soms wel een aantal dagen duren. Het is belangrijk hier rekening mee te houden.
Heb je een last minute reis geboekt, dan raden wij aan om via iDeal te betalen.

Kunnen alle reizigers apart betalen?

Dit is mogelijk. Alle reizigers kunnen apart een bedrag aan DeSkireis.nl overmaken.
Het is noodzakelijk dat in de omschrijving van de betaling het boekingsnummer wordt vermeld. Zo weet de afdeling Administratie bij welke boeking de betaling hoort.

Als de betaling verwerkt is in de boeking, dan wordt er naar de hoofboeker een bevestiging per mail verzonden. Ook kan de hoofdboeker dit zien in 'Mijn reis' onder het kopje 'betaling'.

Mag ik de gehele betaling in één keer voldoen?

Dit is geen probleem. Je kunt de gehele betaling via 'Mijn reis' naar ons overmaken.
Lukt dit niet, dan kan je de betaling overmaken via internetbankieren. Belangrijk is dan dat je jouw boekingsnummer bij de betaling vermeldt.

Wanneer wordt de betaling verwerkt op mijn boeking?

Meer info volgt.

Wat zijn de bankgegevens van DeSkireis.nl?

Wil je de betaling via internetbankieren overmaken, dan kan dit naar het volgende rekeningnummer:

IBAN: NL44 RABO 0158134095

Belangrijk is dat je in de omschrijving jouw boekingsnummer vermeld.
Factuur

Wanneer krijg ik de factuur toegestuurd?

De hoofdboeker ontvangt binnen 1 werkdag de factuur per mail. De factuur kan je ook terugvinden op 'Mijn reis'.

Is mijn betaling binnengekomen?

Via 'Mijn reis' kan je handige informatie met betrekking tot je geboekte reis bekijken. Via deze weg kan je jouw factuur bekijken en printen en kan je tevens nakijken of je betaling bij ons is binnen gekomen.

Waarom is de betaling niet verwerkt op de factuur?

Betaal je direct na de boeking via iDeal, dan is de betaling nog niet verwerkt op jouw factuur. Het duurt even, voordat de betaling is verwerkt in jouw boeking. De factuur wordt automatisch gezonden vanuit het boekingssysteem, direct na de boeking. Hierdoor is de betaling daarop niet zichtbaar.

Je ontvangt per mail een bevestiging als de betaling ontvangen en verwerkt is in jouw boeking. Ook kan je in 'Mijn reis' kijken of de betaling verwerkt is. Je ziet dit onder het kopje 'betaling'.

Annuleren

Bedenktijd

Wat zijn de voorwaarden voor de bedenktijd?

Boek je jouw vakantie bij DeSkireis.nl, dan krijg je van ons een bedenktijd van 5 dagen.
Dit betekent dat je jouw boeking binnen 5 dagen nog kosteloos kunt wijzigen of annuleren. Annuleer je jouw boeking niet binnen de 5 dagen, dan is jouw boeking definitief.

De bedenktijd is niet van toepassing op:
- Een boeking met vertrek binnen 8 weken
- Een boeking op aanvraag
- Een reeds bestaande boeking. Ook boekingen die op een later tijdstip nog gewijzigd worden (bijvoorbeeld een nieuwe vertrekdatum, of iemand die wordt bijgeboekt) kunnen niet meer gratis geannuleerd worden.
- Evenementen of arrangementen waarbij specifiek in de aanbieding is opgenomen dat bedenktijd niet van toepassing is, kunnen niet meer kosteloos worden geannuleerd.

Hoe kan ik mijn reis kosteloos annuleren binnen de 5 dagen bedenktijd?

Valt jouw boeking binnen de voorwaarden van de bedenktijd, dan kan je binnen 5 dagen de boeking kosteloos annuleren.
De hoofdboeker kan de reis kosteloos annuleren via 'Mijn reis'. Lukt dit niet via 'Mijn reis', dan kan je contact opnemen met ons via onze contact pagina.

Kan ik de vakantie annuleren buiten de 5 dagen bedenktijd?

Jouw reis kan je altijd annuleren. Valt de boeking niet meer binnen de voorwaarden van de bedenktijd, dan krijg je annuleringskosten doorberekend. Deze kosten berekenen wij volgens DeSkireis.nl voorwaarden.
Annuleren

Hoe kan ik mijn reis annuleren?

Annuleer je jouw reis, dan berekenen wij hiervoor annuleringskosten volgens de DeSkireis.nl voorwaarden. Een annulering is dan ook niet kosteloos. De hoofdboeker is de enige persoon, die een annulering kan doorgeven.

Je kan je boeking annuleren via 'Mijn reis'. Je krijgt dan direct de annulerlingskosten te zien. Staan er nog annuleringskosten open, dan kan je deze gelijk voldoen via iDeal. Voldoe je de kosten niet direct, dan is het verplicht om de annuleringskosten binnen 14 dagen alsnog over te maken. De betaling maak je dan over met internetbankieren. Heb je teveel betaald, dan storten wij het te veel betaalde bedrag binnen 14 dagen naar je terug.

Na de annulering ontvang je de annuleringsfactuur per mail. Is jouw boeking geannuleerd, dan kan je niet meer inloggen op 'Mijn reis'.
Lukt het niet om jouw boeking te annuleren via 'Mijn reis'? Mail dan naar info@deskireis.nl.

Hoe kan ik één of meerdere personen van mijn reis annuleren?

Het komt voor dat niet de gehele boeking geannuleerd wordt, maar 1 of meerdere personen. De overige personen gaan dan wel op reis. Je kunt dan een deelannulering doorgeven via info@deskireis.nl. Jouw annulering wordt binnen 1 week in behandeling genomen. Houd er rekening mee dat alleen de hoofdboeker de annulering kan doorgeven.

De geannuleerde persoon betaalt de annuleringskosten volgens DeSkireis.nl voorwaarden.

Vaak wordt bij een deelannulering de reissom voor de overgebleven reizigers hoger. Dit is omdat je met minder personen in de kamer verblijft. Dit worden meerkosten genoemd. Door meerkosten kan het voorkomen dat de totale reissom hoger wordt. Volgens onze voorwaarden mag dit niet. Wordt de totale reissom hoger dan verwerken wij een korting in de boeking, zodat de totale reissom hetzelfde blijft.

Worden er personen geannuleerd en is de gehele reissom al voldaan dan wordt het teveel betaalde bedrag naar de hoofdboeker overgemaakt. De hoofdboeker kan het geld dan overmaken naar de geannuleerde personen. DeSkireis.nl is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de verrekening van de kosten tussen de deelnemers.

Welke andere mogelijkheden zijn er behalve annuleren?

Naast annuleren zijn er ook de volgende mogelijkheden:

In plaats stelling:
De hoofdboeker kan iemand anders mee laten gaan op reis. Tot 1 week voor vertrek kan de hoofdboeker in 'Mijn reis' de wijziging kosteloos doorvoeren. Binnen 1 week voor vertrek kan de hoofdboeker telefonisch of via de contact pagina contact met ons opnemen. Houd er rekening mee dat er wijzing kosten doorberekend kunnen worden voor deze wijziging.

Omboeken van de reis:
Tot 6 weken voor vertrek kan de hoofdboeker de reis omboeken. Wij berekenen hier geen extra wijzigingskosten voor. De reissom mag echter niet lager worden. Als de reissom hoger is, wordt deze aan je doorberekend. Binnen 6 weken voor vertrek is het niet meer mogelijk om de reis om te boeken. Voor een omboeking kan alleen de hoofdboeker contact met ons opnemen. Dit kan telefonisch of per mail.
Annuleringskosten

Wat zijn de kosten als ik mijn reis moet annuleren?

Als je de boeking annuleert, dan zijn de volgende minimum annuleringskosten (als percentage van de totale boekingskosten) van toepassing:
- Bij annulering binnen de bedenktijd: 0%
- Bij annulering na de bedenktijd tot de 90ste dag (exclusief) voor de vertrekdag: 10% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 90ste dag (inclusief) tot de 30ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 25% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 30ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.
- Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Wintersport

Ski- en snowboardlessen

Kan ik de skilessen voor meer/minder dagen of aantal uren reserveren?

Dit kan helaas niet. Wij kunnen niet afwijken van de standaard lessen die wij aanbieden. Onze lessen zijn zo vorm gegeven, dat je in de daarvoor bestemde tijd op een verantwoorde manier leert skiën en/of snowboarden.

Onze standaard lessen duren:
Voor beginners skiën: 2,5 dag
Voor beginners snowboarden: 3,5 dag
Voor gemiddeld skiën: 1 dag
Voor gemiddeld snowboarden: 1 dag

De lestijden zijn ongeveer van:
10.00 uur tot 12.30 uur
13.30 uur tot 15.30 uur

Wanneer gaan de ski-snowboardlessen in?

De ski- en snowboardlessen gaan in op de eerste ski-/snowboarddag. Het is helaas niet mogelijk om deze een andere dag in te laten gaan.

Wat is de prijs voor de ski- of snowboardlessen?

Wij streven ernaar om wintersport toegankelijk te maken voor iedereen. Daarom betaal je bij ons helemaal niks voor ons standaard aanbod ski- of snowboardlessen.

Wil je gevorderden les of privé les, dan kan je deze aanvragen door contact met ons op te nemen via ons contact pagina.
Ski- snowboardmateriaal

Is het voordeliger om skimateriaal vooraf via DeSkireis.nl te boeken?

Het is voordeliger om via ons materiaal te huren dan ter plaatse. De plaatselijke tarieven liggen een stuk hoger dan de prijzen die wij berekenen voor de materiaalhuur.

Waar kan ik het skimateriaal ophalen?

Per bestemming werken wij met verschillende materiaalverhuurders. De ophaallocaties staan vermeld op de reisbescheiden. De reisbescheiden sturen wij je uiterlijk een week voor vertrek per mail.

Waar kan ik de kosten van het skimateriaal vinden?

Onze prijzen zijn altijd inclusief materiaalhuur. Wij geven een korting als je eigen materiaal hebt. Deze wordt in de boeking doorberekend. De hoogte van de kortingen kan je vinden op de desbetreffende reispagina.

Wat zijn de voordelen om vooraf via DeSkireis.nl materiaal te huren?

Het huren van ski- en/of snowboardmateriaal biedt meerdere voordelen:
- Altijd goed materiaal
- Geen onderhoudskosten
- Geen gesjouw en gesleep
- Geen hoge afschrijving op jouw eigen materiaal

Wat zijn de voorwaarden voor materiaalhuur?

Voor al onze wintersportbestemmingen gelden de volgende standaardvoorwaarden bij de materiaalhuur.

Wanneer jouw schoenmaat groter is dan 44 kunnen wij je niet garanderen dat de schoenen ter plaatse aanwezig zijn en raden wij je aan de schoenen in Nederland te huren.

Op de meeste bestemmingen is een skihelm verplicht. Wij hebben veiligheid hoog in het vaandel. Daarom bieden wij een skihelm geheel gratis te leen aan tijdens onze reizen.

Tijdens onze ski- en snowboardlessen en bij reizigers tot en met 16 jaar is het dragen van een skihelm verplicht.
Skipas

Kan ik een reis boeken zonder skipas?

Het is mogelijk om de reis zonder skipas te boeken.

Bij al onze reizen zit de skipas inbegrepen. Wil je geen gebruik maken van de skipas, dan ontvang je hiervoor een korting. Wil je een reis zonder skipas dan kan je dit aanvragen via info@deskireis.nl. Jouw reis al geboekt? Dan kunnen we dit achteraf gewoon als nog aanpassen.

Is de skipas bij de reis inbegrepen?

Bij al onze reizen zit de skipas inbegrepen in de reissom.

Op welke dag gaat de skipas in?

Bij al onze wintersportreizen gaat de skipas altijd in op de dag van aankomst, mits dit anders staat aangegeven.

De reis

Tickets en vouchers

Wanneer krijg ik de reisbescheiden toegestuurd?

De hoofdboeker ontvangt ongeveer 1 week voor vertrek de reisbescheiden per mail. Ook staan de reisbescheiden ongeveer 1 week voor vertrek op 'Mijn reis'

Krijgen we bagagelabels toegestuurd?

De reisbescheiden versturen wij per mail. Toezenden van bagagelabels is hierdoor niet mogelijk. Natuurlijk is het mogelijk om een eigen bagagelabel om jouw bagage te doen. Wij delen bij de opstapplaats bagagelabels uit.
Paspoort / ID-kaart

Heb ik een paspoort nodig of is een ID-kaart voldoende?

Naar alle wintersport bestemmingen kan je reizen met een ID-kaart of paspoort.

Mijn ID-kaart of paspoort is beschadigd, kan ik hier nog mee reizen?

De controle op reisdocumenten is erg scherp. Dit betekent dat paspoorten of ID-kaarten met krasjes, scheurtjes of andere beschadigingen niet meer geaccepteerd worden. Controleer jouw reisdocument voor vertrek dan ook altijd.

Mijn ID-kaart of paspoort is verlopen, kan ik hier nog mee reizen?

De controle op reisdocumenten is erg scherp. Je moet in het bezit zijn van een geldig identiteitsbewijs. Controleer jouw reisdocument voor vertrek dan ook altijd.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. DeSkireis.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een eventuele instapweigering en kosten die hieraan zijn verbonden.

Kan ik ook mijn rijbewijs gebruiken als identificatie?

Een rijbewijs is in het buitenland geen erkende legitimatie. Een rijbewijs kan dan ook niet worden gebruikt voor identificatie in het buitenland.
Verzekering

Kan ik ook een annuleringsverzekering bij jullie afsluiten?

Helaas verstrekken wij geen annuleringsverzekering. Informeer hierover bij een verzekeringsmaatschappij.

Wat zijn de kosten voor een verzekering?

De prijzen voor de reisverzekering zijn gebonden aan de reisduur van de reis. De prijzen kan je vinden bij de desbetreffende reis.

Wat dekt de verzekering?

Wij sluiten een basis groepsreisverzekering af met als extra wintersportdekking.
Wil je extra informatie, neem dan met ons contact op via info@deskireis.nl.
Reisleiding

Is er reisleiding aanwezig op de bestemming?

Er is op bestemming altijd een reisleider aanwezig. Zij zorgen ervoor dat jouw reis op rolletjes verloopt.

Je ontvangt ter plaatse van de reisleiding een welkomst enveloppe met handige informatie over de bestemming en het telefoonnummer van de reisleiding. De reisleiding wijst je de accommodatie en/of het bagagedepot aan. Op bestemming regelen zij de in- en uitcheck, de skipas, materiaalverhuur en de indeling van ski- en snowboardlessen.

Je kunt bij de reisleiding terecht voor de exacte locatie van de ski- en snowboardverhuur en daarnaast organiseren zij een aantal leuke activiteiten. Voor vragen en problemen zijn zij een aantal keer per week op een vast tijdstip op een vaste locatie bereikbaar en in geval van nood zijn zij 24 uur per dag te bereiken via een mobiele telefoon.

Na de reis

Klachten

Hoe dien ik een klacht in?

Voor de reis
Wanneer je klacht betrekking heeft over DeSkireis.nl of op het tot stand komen van de boeking, dan kan je deze bij ons indienen via ons contact pagina.
Na ontvangst van een klacht voor vertrek, streven wij ernaar om binnen 48 uur jouw klacht in behandeling te nemen. Afhankelijk van het type opmerking kan het voorkomen dat wij meer tijd nodig hebben om een passende reactie te geven. In dit geval krijg je altijd binnen 2 weken na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons. Hierbij houden wij uiteraard rekening met jouw vertrekdatum.

Tijdens of na de reis
Het is noodzakelijk dat je jouw klachten over de reis of over jouw accommodatie direct meldt bij onze reisleiding ter plaatse. Onze reisleiding staat voor jou klaar om jouw klacht op te lossen tijdens jouw vakantie. Wanneer er op bestemming geen reisleiding is kan je telefonisch contact opnemen met ons kantoor in Nederland. Het telefoonnummer staat vermeld op je reisbescheiden.

Door deze handelswijze is het meestal mogelijk om direct jouw klacht naar wens op te lossen. Achteraf, na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk om problemen op te lossen.

Wanneer jouw klacht ter plaatse niet naar wens wordt opgelost is het noodzakelijk om binnen 1 maand na thuiskomst jouw klacht kenbaar te maken door ons te mailen via info@deskireis.nl of de klacht via post te versturen. Voorzie de klacht met een toelichting naar ons toe. Het opsturen van een klacht zonder verdere toelichting is niet voldoende om jouw klacht in behandeling te nemen. Na ontvangst van opmerkingen, versturen wij je altijd een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie op jouw opmerking geven wij binnen 1 maand.
Je kunt jouw correspondentie richten aan:

DeSkireis.nl
Mozartstraat 34
8916 HD, Leeuwarden
Telefoon:
e-mail: info@deskireis.nl
internet: www.deskireis.nl

Houd er rekening mee, wanneer klachten op de bestemming niet zijn gemeld, in Nederland niet in behandeling worden genomen.

Voor verdere informatie over reisvoorwaarden en je rechten als reiziger verwijzen wij je naar de algemene voorwaarden.
Lost & Found

Ik ben mijn spullen vergeten ter plaatse, wat kan ik nu doen?

Ben je op reis geweest en ben je daar spullen vergeten? Dan kan je contact opnemen met ons door te mailen naar info@deskireis.nl. Wij helpen je hier graag verder mee.

DeSkireis.nl
Mozartstraat 34
8916 HD, Leeuwarden
Telefoon:
e-mail: info@deskireis.nl
internet: www.deskireis.nl
Schade melden

Hoe meld ik een schade?

Wanneer je op reis schade opgelopen hebt, dan kan je hiervoor contact opnemen met jouw verzekeringsmaatschappij. Heb je de verzekering bij DeSkireis.nl afgesloten, dan kan je de schade melden door te mailen naar info@deskireis.nl.
Skipas en materiaal

Heb ik recht op restitutie als ik helemaal geen gebruik maak van mijn skipas en het gehuurde materiaal?

Ben je van plan om bij aankomst helemaal geen gebruik van de skipas en het gehuurde materiaal te maken? Neem dan ter plaatse contact op met de reisleider. Er zal dan worden bekeken wat er mogelijk is. Het is niet mogelijk om dit na thuiskomst via DeSkireis.nl te regelen.

Heb ik recht op restitutie als ik gedeeltelijk geen gebruik maak van mijn skipas en het gehuurde materiaal ?

Het kan door weersomstandigheden voorkomen, dat je de skipas en het gehuurde materiaal niet kunt gebruiken, omdat de skiliften niet open zijn of omdat er geen skilessen gegeven worden. Wij hebben helaas geen invloed op weersituaties. In deze situaties vindt er geen restitutie plaats.
Heb je tijdens de reis, om een andere reden, 1 of meerdere dagen geen gebruik kunnen maken van de skipas en het gehuurde materiaal, neem dan ter plaatse contact op met de reisleider. Er zal dan worden bekeken, wat er mogelijk is. Het is niet mogelijk om dit na thuiskomst via DeSkireis.nl te regelen.

Heb ik recht op restitutie als ik geen gebruik maak van ski- of snowboardlessen?

Wij streven ernaar om wintersport toegankelijk te maken voor iedereen. Daarom betaal je bij ons helemaal niks voor ski- of snowboardlessen. Er vindt geen restitutie plaats.

Over Ons

Contact

Hoe stel ik online mijn reisvraag?

Via ons contact pagina stel je gemakkelijk jouw reisvraag. Dit kan je doen door het contactformulier in te vullen of door je vraag te stellen via Whatsapp of Messenger.

Heeft DeSkireis.nl ook een Facebook of Instagram pagina?

Ja zeker, check en volg ons op Facebook en Instagram en blijf op de hoogte van de laatste nieuws.

Facebook: /deskireisnl
Instagram: /deskireisnl

Wat is het telefoonnummer van DeSkireis.nl?

DeSkireis.nl is bereikbaar op het volgende telefoonnummer:
Tel : 058 - 843 27 43

Wat zijn de adresgegevens en het rekeningnummer van DeSkireis.nl?

DeSkireis.nl
Postadres:
DeSkireis.nl
Mozartstraat 34
8916 HD, Leeuwarden

IBAN nummer: NL44 RABO 0158 1340 95
KVK nummer: 51186772

E-mail: info@deskireis.nl

Wat zijn de openingstijden van DeSkireis.nl?

Wij zijn telefonisch, per mail en/of via chat te bereiken op:
Maandag tot en met vrijdag: 10:00 – 20:00 uur
Zaterdag: 10:00 – 17:00 uur
Zondag: gesloten

Op www.deskireis.nl kan je 24 uur per dag, 7 dagen per week jouw reis boeken.

Kan ik op het kantoor van DeSkireis.nl langskomen?

Nee, dit is niet mogelijk. DeSkireis.nl werkt op flexplekken en heeft dus geen vast kantooradres. Wil je een afspraak maken om bijvoorbeeld tickets op te halen of om te betalen? Dan kan dit door vooraf een afspraak te maken via telefoon of per mail. Boekingen kan je alleen maken via de website.

Welke vacatures zijn er?

Wij vermelden openstaande vacatures op onze website. Op www.deskireis.nl/joindefamilie kan je deze bekijken.
Nieuwsbrief

Kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

Meld je aan via www.deskireis.nl/nieuwsupdate. Zo blijf je op de hoogte van alle aanbiedingen, acties en nieuwtjes die wij op dit moment hebben.
Cookies

Wat zijn cookies?

DeSkireis.nl maakt gebruik van diverse soorten cookies. Meer achtergrondinformatie over de soorten die wij hanteren kun je lezen in ons cookie beleid.
Privacy

Hoe gaat DeSkireis.nl om met mijn gegevens?

Meer info volgt.

Wat is het privacy beleid van DeSkireis.nl?

Meer info volgt.

Kan ik gefotografeerd of gefilmd worden tijdens de reis?

Meer info volgt.
Voorwaarden

Wat zijn de voorwaarden van DeSkireis.nl?

Bekijk onze voorwaarden op www.deskireis.nl/voorwaarden. Met deze voorwaarden ga je akkoord wanneer je een reis bij DeSkireis.nl boekt.

Voor grotere groepsaanvragen hanteren wij andere voorwaarden. Deze zijn na te lezen op www.deskireis.nl/voorwaarden-organisatie