FAQ

Actueel

Aanbod

Wanneer komt het aanbod voor het volgende seizoen online?

Het is afhankelijk van de onderhandelingen op bestemming, wanneer wij een accommodatie of reis online gaan aanbieden. Wij streven ernaar om in juni ons eerste aanbod online te zetten. Houd onze website dan ook goed in de gaten.

Kan ik een voorboeking maken?

Het is niet mogelijk om een voorboeking in te dienen. Wil je een boeking maken, dan kan dit zodra de accommodatie op onze website staat. Uiteraard doen wij ons best om alle reizen zo spoedig mogelijk op onze website te plaatsen.
Acties

Is de actiecode geldig per persoon of per boeking?

De actiecode is geldig per boeking en niet per persoon. Hebben meerdere personen een actiecode ontvangen, dan kan je per boeking 1 actiecode inleveren.

Kan ik een actiecode gebruiken als ik al een boeking heb gemaakt?

Wanneer wij een actiecode versturen, zitten hier altijd bepaalde voorwaarden aan vast. Een actiecode is niet geldig op al gemaakte boekingen.

Kan ik meerdere actiecodes gebruiken in één boeking?

Nee, dit is niet mogelijk. Per boeking kan 1 actiecode verwerkt worden. De korting is niet geldig in combinatie met andere promotionele acties.

Waar kan ik een actiecode terugvinden?

Gedurende het jaar kan het zijn dat wij met leuke acties komen. Wanneer deze acties komen en wat de actie inhoudt, is van tevoren nog niet bekend bij ons.
Wij raden je aan om je aan te melden voor onze nieuwsbrief en ons te volgen op Facebook en/of Instagram. Zo blijf je op de hoogte van alle aanbiedingen en acties die wij op dat moment hebben.
Sneeuwcondities

Ik ga bijna op reis en de sneeuwcondities zien er niet goed uit. Wat kunnen jullie voor mij regelen?

DeSkireis.nl monitort de sneeuwcondities op een regelmatige basis. In de week voor vertrek ondernemen wij actie, als er beperkte skimogelijkheden zijn. We kijken dan naar de mogelijkheden van restitutie van het skimateriaal, skiles en skipas. Heb je recht op restitutie? Dan nemen we contact met je op telefonisch of per mail.
Dit stellen wij vast in de week van vertrek, omdat de weersomstandigheden in de wintersportgebieden zodanig onberekenbaar zijn, dat hierover eerder geen conclusies getrokken kunnen worden.

Ik ga op reis, maar niet het gehele skigebied is geopend. Kan ik mijn wintersport annuleren?

Er kan helaas altijd een hoger risico zijn op beperkte skimogelijkheden. Wij hebben geen invloed op de weersomstandigheden. Het kosteloos omboeken of annuleren van de reis is daarom niet mogelijk, als het vertrek binnen de 6 weken is. Wil je de vakantie annuleren, dan berekenen wij hiervoor de annuleringskosten volgens DeSkireis.nl voorwaarden.

Mijn Reis

Inloggegevens

Meer info volgt

Wijziging

Kan ik een persoon bijboeken?

Vaak is het mogelijk om nog een persoon bij te boeken. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de beschikbaarheid in de geboekte kamer of appartement en het vervoer.

Wil je een persoon bijboeken, neem dan contact met ons op via info@deskireis.nl

Kan ik een verzekering bijboeken?

Een annuleringsverzekering kan je niet bij ons bijboeken.
Een reisverzekering kan tot 2 weken vóór vertrek nog bijgeboekt worden.

Neem dan contact met ons op via info@deskireis.nl

Boeken

Bedenktijd

Hoe kan ik mijn vakantie kosteloos annuleren binnen de 5 dagen bedenktijd?

Valt jouw boeking binnen de bedenktijd, dan kan je binnen 5 dagen de boeking kosteloos annuleren.

Kan ik de vakantie annuleren buiten de 5 dagen bedenktijd?

Jouw reis kan je altijd annuleren. Valt de boeking niet meer binnen de bedenktijd, dan krijg je annuleringskosten doorberekend. Deze kosten berekenen wij volgens DeSkireis.nl voorwaarden.

Wat zijn de voorwaarden voor de bedenktijd?

Boek je jouw vakantie bij DeSkireis.nl, dan krijg je op de meeste boekingen een bedenktijd van 5 dagen.

Dit betekent dat je jouw boeking binnen 5 dagen nog kosteloos kunt wijzigen of annuleren. Annuleer je jouw boeking niet binnen de 5 dagen, dan is jouw boeking definitief.

De bedenktijd is niet van toepassing op:
- Een boeking met vertrek binnen 8 weken
- Een boeking op aanvraag
Groepsreis

Meer info volgt

Last Minute

Meer info volgt

Leeftijd

Hoe oud moet ik zijn als ik bij DeSkireis.nl wil boeken?

DeSkireis.nl is een reisorganisatie gespecialiseerd in het organiseren van vakanties voor jongeren en studenten. Het product is daar dan ook op toegespitst. Een losse vakantie boeken op basis van busvervoer is mogelijk vanaf 16 tot en met 30 jaar.

Een eigen groepsreis aanvragen kan voor alle leeftijden.

Moet ik student zijn om een reis bij DeSkireis.nl te boeken?

Je hoeft geen student te zijn om bij DeSkireis.nl een vakantie te boeken.
Op aanvraag

Hoe werkt een boeking op aanvraag?

Als wij geen kamers of appartementen meer tot onze beschikking hebben, is het in sommige gevallen mogelijk om bij de accommodatieverschaffer na te vragen of zij nog een kamer of appartement beschikbaar hebben.

Hoe gaat het in zijn werk?

Je boekt de reis en wij nemen contact op met de accommodatieverschaffer. Het duurt meestal 5 werkdagen, voordat wij een antwoord ontvangen.
Is het antwoord positief dan sturen wij jou de factuur per mail toe. De boeking is daarmee meteen definitief geworden. Een aanvraagboeking is dus altijd bindend.

Lukt het ons niet om nog een kamer of appartement te krijgen bij de accommodatie, die jij graag wilt dan nemen wij per telefoon of mail contact met je op. Welllicht kunnen wij je een alternatieve accommodatie aanbieden.
Reissom

Meer info volgt

Vroegboekkorting

Tot wanneer geldt de vroegboekkorting?

Bij veel accommodaties wordt een vroegboekkorting berekend. De prijs die staat weergegeven in de prijstabel is inclusief eventuele vroegboekkorting. Het is per accommodatie verschillend tot wanneer de vroegboekkorting geldig is.

Wanneer je wilt weten tot wanneer een vroegboekkorting geldig is, dan kan je contact opnemen via info@deskireis.nl

Betalen

Aanbetaling

Hoeveel bedraagt de aanbetaling?

De aanbetaling bedraagt 20% van de totale reissom.
Dit bedrag dient binnen 7 dagen na boeken op onze rekening te staan. Houd hierbij rekening met de verwerkingstijd van de verschillende wijzen van betaling. Op de factuur staat hoe hoog het aanbetalingsbedrag is voor jouw boeking. Het restantbedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn.

Voor onze dagtochten vragen wij gelijk 100% van de reissom.

Boek je een reis binnen 6 weken voor vertrek, dan is het noodzakelijk dat je de gehele reissom per direct aan ons overmaakt.
Betaling

Wat is het rekeningnummer van DeSkireis.nl?

Wil je de betaling via internetbankieren overmaken, dan kan dit naar het volgende rekeningnummer:

IBAN: NL44 RABO 0158 1340 95

Belangrijk is dat je in de omschrijving jouw boekingsnummer vermeld.

Hoe kan ik de betaling voldoen?

iDeal is de snelste en makkelijkste betalingswijze. Er worden hiervoor geen extra kosten in rekening gebracht. Na het bevestigen van jouw boeking kan je aangeven of je direct online wilt betalen. Je kan dan kiezen voor een betaling via iDeal.
Betaal je via iDeal dan loopt de betaling direct door in ons systeem.

Internetbankieren
Je kunt jouw betaling via internetbankieren aan ons overmaken. Hiervoor kan je de volgende gegevens aanhouden.

IBAN: NL44 RABO 0158 1340 95

Belangrijk is dat je in de omschrijving jouw boekingsnummer vermeld.
Als wij de betaling verwerkt hebben, ontvang je hiervan een bevestiging per mail.
Door verschil in banken kan het zijn dat de betaling niet direct zichtbaar is bij ons. Dit kan soms wel een aantal dagen duren. Het is belangrijk hier rekening mee te houden.

Heb je een last minute vakantie geboekt, dan raden wij aan om via iDeal te betalen.
Bevestiging

Ontvang ik een bevestiging van de betaling?

Je ontvangt per mail een bevestiging als de betaling is ontvangen en is verwerkt in de boeking.

Waarom is de betaling niet verwerkt op de factuur?

Betaal je direct na de boeking via iDeal, dan is de betaling nog niet verwerkt op jouw factuur. Het duurt even, voordat de betaling is verwerkt in de boeking. De factuur wordt automatisch gezonden vanuit het boekingssysteem, direct na de boeking.

Annuleren

Annuleren

Hoe kan ik mijn reis annuleren?

Annuleer je jouw vakantie, dan berekenen wij hiervoor annuleringskosten volgens de voorwaarden. Een annulering is dan ook niet kosteloos. De hoofdboeker is de enige persoon, die een annulering kan doorgeven.

De hoofdboeker kan de annulering doorgeven door contact met ons op te nemen via info@deskireis.nl

Hoe kan ik een deel van mijn reis annuleren?

Het komt voor dat niet de gehele boeking geannuleerd wordt, maar 1 of meerdere personen. De overige personen gaan dan wel op vakantie. Je kunt dan een deelannulering doorgeven via info@deskireis.nl. Jouw annulering wordt binnen 1 week in behandeling genomen. Alleen de hoofdboeker kan de annulering doorgeven.

De geannuleerde persoon betaalt de annuleringskosten volgens DeSkireis.nl voorwaarden.

Vaak wordt bij een deelannulering de reissom voor de overgebleven reizigers hoger. Dit is omdat je met minder personen in de kamer verblijft. Dit worden meerkosten genoemd. Door meerkosten kan het voorkomen dat de totale reissom hoger wordt. Volgens onze voorwaarden mag dit niet. Wordt de totale reissom hoger dan verwerken wij een korting in de boeking, zodat de totale reissom hetzelfde blijft.

Worden er personen geannuleerd en is de gehele reissom al voldaan dan wordt het teveel betaalde bedrag naar de hoofdboeker overgemaakt. DeSkireis.nl is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de verrekening van de kosten tussen de deelnemers.

Welke andere mogelijkheden zijn er behalve annuleren?

Naast annuleren zijn er ook de volgende mogelijkheden:

In plaats stelling:
De hoofdboeker kan iemand anders mee laten gaan op vakantie. Tot 1 week voor vertrek kan de hoofdboeker de wijziging kosteloos doorvoeren. Bij wijziging, binnen 1 week tot 1 dag voor vertrek zijn er kosten aan verbonden.

Omboeken van de vakantie:
Tot 6 weken voor vertrek kan de hoofdboeker de vakantie omboeken. Wij berekenen hier geen extra wijzigingskosten voor. De reissom mag echter niet lager worden. Als de reissom hoger is, wordt deze aan je doorberekend. Binnen 6 weken voor vertrek is het niet meer mogelijk om de vakantie om te boeken. Voor een omboeking kan alleen de hoofdboeker contact met ons opnemen. Dit kan telefonisch of per mail.
Annuleringskosten

Wat zijn de kosten als ik mijn reis moet annuleren?

Bij annulering berekent DeSkireis.nl de kosten, volgens de voorwaarden:
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd is de reiziger naast eventuele verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
- Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 15% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.
- Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.
Bedenktijd

Hoe kan ik mijn vakantie kosteloos annuleren binnen de 5 dagen bedenktijd?

Valt jouw boeking binnen de bedenktijd, dan kan je binnen 5 dagen de boeking kosteloos annuleren.

Kan ik de vakantie annuleren buiten de 5 dagen bedenktijd?

Jouw reis kan je altijd annuleren. Valt de boeking niet meer binnen de bedenktijd, dan krijg je annuleringskosten doorberekend. Deze kosten berekenen wij volgens DeSkireis.nl voorwaarden.

Wat zijn de voorwaarden voor de bedenktijd?

Boek je jouw vakantie bij DeSkireis.nl, dan krijg je op de meeste boekingen een bedenktijd van 5 dagen.

Dit betekent dat je jouw boeking binnen 5 dagen nog kosteloos kunt wijzigen of annuleren. Annuleer je jouw boeking niet binnen de 5 dagen, dan is jouw boeking definitief.

De bedenktijd is niet van toepassing op:
- Een boeking met vertrek binnen 8 weken
- Een boeking op aanvraag

Accommodatie

Accommodatie types

Moet er ook een borg worden betaald voor ons appartement?

De borg is verschillend per appartement. Je kunt hiervoor kijken bij de beschrijving van het appartement. Staat er niets vermeld over borg dan wordt er voor het betreffende appartement geen borg gevraagd.

Hoe laat kan ik inchecken voor het appartement?

Bij aankomst in jouw appartement of kamer meld je je op de locatie, die staat omschreven in de reisbescheiden. Hier ontvang je de sleutel en hoor je hoe laat jouw appartement of kamer beschikbaar is. Over het algemeen beschik je meteen over je appartement of kamer. Het wil soms voorkomen dat je appartement of kamer nog niet gereed is.
Kan je nog niet terecht, dan raden wij je aan om in de tussentijd alvast de omgeving te verkennen.

Het tijdstip dat je moet uitchecken verschilt per appartement of kamer. Informeer ter plaatse bij de reisleiding naar het juiste uiterlijke tijdstip.
Verzorging

Kan ik verzorging apart bijboeken?

Soms is het mogelijk om ontbijt of half pension bij te boeken. Wanneer dit mogelijk is, staat dit aangegeven bij de desbetreffende accommodatie.

Welke soorten verzorging bestaan er?

Bij een aantal accommodaties is ontbijt of halfpension inbegrepen. Dit kan je terugvinden bij de desbetreffende accommodatie. Kies je voor het halfpension arrangement, dan nuttig je het ontbijt en het diner in een door ons geselecteerd restaurant. Het ontbijt is vaak in buffetvorm terwijl het driegangendiner aan tafel wordt uitgeserveerd.

Bij de appartementen is het mogelijk om een ontbijt/lunch box bij te boeken.

Vervoer

Bagage

Hoeveel bagage mag ik meenemen in de bus?

Alle bussen hebben een zeer beperkte bagageruimte. Per persoon mag je het volgende meenemen:
- 1 tas of koffer van normaal formaat van maximaal 20 kg. Met afmetingen 80x70x30 cm.
- 1 paar ski’s met stokken en schoenen of één snowboard met schoenen
- Handbagage van maximaal 2 kg.

In een snowboardhoes mag niet meer zitten dan 1 snowboard. Dit betekent ook geen overige bagage zoals snowboardschoenen, kleding en dergelijke. Neem je een snowboard mee, dan ben je verplicht om de bindingen van het board af te halen. Je kunt jouw schoenen en bindingen bijvoorbeeld in een schoenentas meenemen.

Om ervoor te zorgen dat alle bagage mee kan, is het ten strengste verboden om levensmiddelenpakketten mee te nemen dan wel in jouw bagage te stoppen.

Heb je te veel bagage, dan is de chauffeur en/of reisleiding verplicht deze te weigeren. Zorg er altijd voor dat er labels aan jouw bagage bevestigd zijn. Je blijft ten allen tijde zelfverantwoordelijk voor jouw bagage. Bagagelabels worden door DeSkireis.nl uitgedeeld.
Buspendel

Kan ik een losse busreis boeken?

In sommige gevallen is het mogelijk om bij ons een losse buspendel te boeken. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met ons. Dit kan per mail naar info@deskireis.nl
Tijdens de reis

Kan ik eten en drinken kopen in de bus?

Wij raden aan om vanuit huis wat te eten mee te nemen. De prijzen in de wegrestaurants zijn vaak vrij hoog. Dranken zoals thee, koffie, water en fris zijn tegen betaling verkrijgbaar in de bus bij de buschauffeurs.
Het is verboden om alcoholhoudende dranken en/of drugs mee te nemen in de bus.

Mag ik roken in de bus?

In al onze bussen mag niet gerookt worden. Voor de rokers wordt er regelmatig een stop gemaakt.

Stopt de bus voor de accommodatie?

DeSkireis.nl streeft ernaar om alle reizigers direct voor hun accommodatie af te zetten, zodat je nauwelijks hoeft te lopen met jouw bagage.

Alleen in de situaties dat sneeuwval of plaatselijke omstandigheden en/of bepalingen dit onmogelijk maken, word je op een uitstapplaats zo dicht mogelijk bij jouw accommodatie afgezet. De verdere afstand kun je dan te voet of per taxi (eigen kosten) af leggen.
Vervoer

Hoe laat vertrekt de bus vanuit Nederland?

Indien je een reis hebt geboekt met busvervoer zijn de exacte vertrektijden pas bekend op het moment dat je jouw reisbescheiden ontvangt.

Wordt er een toeslag gevraagd voor een bepaalde op- of uitstapplaats?

Wij vragen geen toeslag op een bepaalde op- en uitstapplaats.

Waar kan ik op- en uitstappen voor de busreis?

DeSkireis.nl hanteert een beperkt opstapschema, zodat je Nederland snel uit bent. Veel bussen rijden zonder overstap naar de bestemming. Een enkele keer komen bussen samen op een centrale plek in Nederland, waar vandaan je na een vlotte overstap snel naar de eindbestemming wordt gebracht. Per bestemming en per datum kunnen de aangeboden opstapplaatsen variëren. Tijdens het boeken worden de mogelijke opstapplaatsen voor de gekozen datum getoond. Bij te weinig reizigers voor een op- of uitstapplaats behoudt DeSkireis.nl zich het recht om deze plaats niet aan te doen. Als je een boeking maakt, waarbij de reizigers in verschillende plaatsen willen opstappen, dan kan DeSkireis.nl nooit garanderen dat alle reizigers uiteindelijk met dezelfde bus naar de bestemming reizen. Dit geldt ook voor verschillende boekingen.

Staat jouw opstapplaats er niet tussen? Neem dan contact op met info@deskireis.nl. Bij genoeg animo voor jouw opstapplaats kunnen we kijken naar de mogelijkheden om jullie opstapplaats toe te voegen.

Staat de brandstoftoeslag vast bij de busprijzen?

Onze prijzen zijn samengesteld op basis van het prijsniveau van de maand juli in de zomer voorafgaand van de boeking. Met enige fluctuatie is rekening gehouden, echter niet met enorme prijsverhoging.

Onze reisvoorwaarden geven ons de mogelijkheid om extreme prijsstijgingen door te belasten aan de consument. Uiterlijk 6 weken voor jouw vertrek gaan wij bekijken in hoeverre een brandstoftoeslag noodzakelijk is. Bij een prijsstijging van minimaal 10 cent per liter ten opzichte van de dieselprijs van de maand juni in de zomer voorafgaand van de boeking gaan wij een brandstoftoeslag aan je doorbelasten. Deze toeslag is dan van toepassing op alle gemaakte en nog te maken boekingen. Bij genoemde stijging komt de toeslag uit op € 5,- per persoon per retour, inclusief administratiekosten. Wordt de dieselprijs nog hoger, dan wordt de toeslag naar verhouding aangepast.

Kan ik ook met eigen vervoer?

Al onze reizen zijn inclusief busvervoer. Het is echter mogelijk om met eigen vervoer naar de bestemming te reizen. Omdat wij onze bussen voor het hele jaar grootschalig inkopen bij onze buspartner, zou het hier gaan om een minimale korting. Houd hier rekening mee. Wil je op basis van eigen vervoer afreizen naar de bestemming, neem dan met ons contact op via info@deskireis.nl.

Wintersport

Ski- snowboardmateriaal

Is het voordeliger om skimateriaal vooraf via DeSkireis.nl te boeken?

Het is voordeliger om via ons materiaal te huren dan ter plaatse. De plaatselijke tarieven liggen een stuk hoger dan de prijzen die wij berekenen voor de materiaalhuur.

Waar kan ik de kosten van het skimateriaal vinden?

Onze prijzen zijn altijd inclusief materiaalhuur. Wij geven een korting als je eigen materiaal hebt. Deze wordt in de boeking doorberekend. De hoogte van de kortingen kan je vinden bij de desbetreffende accommodatie.

Waar kan ik het skimateriaal ophalen?

Per bestemming werken wij met verschillende materiaalverhuurders. De ophaallocaties staan vermeld op de reisbescheiden. De reisbescheiden ontvang je ongeveer een week voor vertrek.

Wat zijn de voordelen om vooraf via DeSkireis.nl materiaal te huren?

Het huren van ski- en/of snowboardmateriaal biedt meerdere voordelen:
- Altijd goed materiaal
- Geen onderhoudskosten
- Geen gesjouw en gesleep
- Geen hoge afschrijving op eigen materiaal

Wat zijn de voorwaarden voor materiaalhuur?

Voor al onze wintersportbestemmingen gelden de volgende standaardvoorwaarden bij de materiaalhuur.

Wanneer jouw schoenmaat groter is dan 44 kunnen wij je niet garanderen dat de schoenen ter plaatse aanwezig zijn en raden wij je aan de schoenen in Nederland te huren.

Op de meeste bestemmingen is een skihelm verplicht. Wij hebben veiligheid hoog in het vaandel. Daarom bieden wij een skihelm geheel gratis te leen aan tijdens onze reizen.

Tijdens onze ski- en snowboardlessen en bij reizigers tot en met 16 jaar is het dragen van een skihelm verplicht.
Ski- en snowboardlessen

Kan ik de skilessen voor meer/minder dagen of aantal uren reserveren?

Dit kan helaas niet. Wij kunnen niet afwijken van de standaard lessen die wij aanbieden. Onze lessen zijn zo vorm gegeven, dat je in de daarvoor bestemde tijd op een verantwoorde manier leert skiën en/of snowboarden.

Onze standaard lessen duren:
Voor beginners skiën: 2,5 dag
Voor beginners snowboarden: 3,5 dag
Voor gemiddeld skiën: 1 dag
Voor gemiddeld snowboarden: 1 dag
Wij bieden geen gevorderden lessen aan.

De lestijden zijn ongeveer van:
10.00 uur tot 12.30 uur
13.30 uur tot 15.30 uur

Voor onze dagtochten naar Winterberg gelden andere lestijden.

Wanneer gaan de ski-snowboardlessen in?

De ski- en snowboardlessen gaan in op de eerste ski-/snowboarddag. Het is helaas niet mogelijk om deze een andere dag in te laten gaan.

Wat is de prijs voor de ski- of snowboardlessen?

Wij streven ernaar om wintersport toegankelijk te maken voor iedereen. Daarom betaal je bij ons helemaal niks voor ski- of snowboardlessen.
Skipas

Op welke dag gaat de skipas in?

Bij al onze wintersportreizen gaat de skipas altijd in op de dag van aankomst, mits dit anders staat aangegeven.

Ik maak geen gebruik van mijn skipas, krijg ik dan korting op mijn reis?

Het is mogelijk om de vakantie zonder skipas te boeken.

Bij al onze reizen is de skipas inbegrepen. Wil je geen gebruik maken van de skipas, dan ontvang je hiervoor een korting. Wil je geen skipas, neem dan contact op via info@deskireis.nl

De korting die je krijgt is lager dan dat de skipas ter plaatse kost. Dit komt omdat wij met onze pakketreizen kortingen bedingen op de skipas en daardoor goedkoper een volledige reis aan kunnen bieden.

De reis

Reisbescheiden

Krijgen we bagagelabels toegestuurd?

Nee, deze delen bij de opstapplaats uit.

Wanneer ontvang ik de tickets en vouchers?

Je ontvangt automatisch alle documenten per mail. De hoofdboeker ontvangt de reisbescheiden met daarbij de tickets & vouchers ongeveer een week voor vertrek.
Reisdocumenten

Heb ik een paspoort nodig of is een ID-kaart voldoende?

Naar alle wintersport bestemmingen kan je reizen met een ID-kaart of paspoort.

Mijn ID-kaart of paspoort is beschadigd, kan ik hier nog mee reizen?

De controle op reisdocumenten is erg scherp. Dit betekent dat paspoorten of ID-kaarten met krasjes, scheurtjes of andere beschadigingen niet meer geaccepteerd worden. Controleer jouw reisdocument voor vertrek dan ook altijd.

Mijn ID-kaart of paspoort is verlopen, kan ik hier nog mee reizen?

De controle op reisdocumenten is erg scherp. Je moet in het bezit zijn van een geldig identiteitsbewijs. Controleer jouw reisdocument voor vertrek dan ook altijd.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. DeSkireis.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een eventuele instapweigering en kosten die hieraan zijn verbonden.
Reisleiding

Is er reisleiding aanwezig op de bestemming?

Er is op bestemming altijd een reisleider aanwezig. Zij zorgen ervoor dat jouw vakantie op rolletjes verloopt. De reisleiding ontvangt je bij aankomst en wijst je de accommodatie en/of het bagagedepot aan. Op bestemming regelen zij de in- en uitcheck, de skipas, materiaalverhuur en de indeling van ski- en snowboardlessen.

Je kunt bij de reisleiding terecht voor de exacte locatie van de ski- en snowboardverhuur en daarnaast organiseren zij een aantal leuke activiteiten. Voor vragen en problemen zijn zij een aantal keer per week op een vast tijdstip op een vaste locatie bereikbaar en in geval van nood zijn zij 24 uur per dag te bereiken via een mobiele telefoon. Deelname en activiteiten is op vrijwillige basis en altijd op risico van de deelnemer.
Verzekering

Kan ik ook een annuleringsverzekering bij jullie afsluiten?

Helaas verstrekken wij geen annuleringsverzekering. Informeer hierover bij een verzekeringsmaatschappij.

Wat zijn de kosten voor een verzekering?

De prijzen voor de reisverzekering zijn gebonden aan de reisduur van de reis. De prijzen kan je vinden bij de desbetreffende reis.

Wat dekt de verzekering?

Wij sluiten een basis groepsreisverzekering af met als extra wintersportdekking.
Wil je extra informatie, neem dan met ons contact op via info@deskireis.nl.

Na de reis

Klachten

Hoe dien ik een klacht in?

Het is noodzakelijk dat je jouw klachten over de reis of over jouw accommodatie direct meldt bij onze reisleiding ter plaatse. Onze reisleiding staat voor jou klaar om jouw klacht op te lossen tijdens jouw vakantie. Wanneer er op bestemming geen reisleiding is kan je telefonisch contact opnemen met ons kantoor in Nederland. Het telefoonnummer staat vermeld op je reisbescheiden.

Door deze handelswijze is het meestal mogelijk om direct jouw klacht naar wens op te lossen. Achteraf, na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk om problemen op te lossen.

Wanneer jouw klacht ter plaatse niet naar wens wordt opgelost is het noodzakelijk om binnen 1 maand na thuiskomst jouw klacht kenbaar te maken door ons te mailen via info@deskireis.nl of de klacht via post te versturen. Voorzie de klacht met een toelichting naar ons toe. Het opsturen van een klacht zonder verdere toelichting is niet voldoende om jouw klacht in behandeling te nemen. Na ontvangst van opmerkingen, versturen wij je altijd een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie op jouw opmerking geven wij binnen 1 maand.
Je kunt jouw correspondentie richten aan:

DeSkireis.nl
Mozartstraat 34
8916 HD, Leeuwarden
Telefoon:
e-mail: info@deskireis.nl
internet: www.deskireis.nl

Houd er rekening mee, wanneer klachten op de bestemming niet zijn gemeld, in Nederland niet in behandeling worden genomen.

Wanneer je klacht betrekking heeft over DeSkireis.nl of op het tot stand komen van de boeking, dan kan je deze uiterlijk binnen 1 maand na het bekend worden van de feiten bij ons indienen.

Na ontvangst van een klacht, voor vertrek, versturen wij geen ontvangstbevestiging. Wij behandelen jouw klacht binnen 2 weken of eerder bij kort voor vertrek.
Voor verdere informatie over reisvoorwaarden en je rechten als reiziger verwijzen wij je naar de algemene voorwaarden.
Lost & Found

Ik ben mijn spullen vergeten ter plaatse, wat kan ik nu doen?

Ben je op reis geweest en ben je daar spullen vergeten? Dan kan je contact opnemen met ons door te mailen naar info@deskireis.nl. Wij helpen je hier graag verder mee.

DeSkireis.nl
Mozartstraat 34
8916 HD, Leeuwarden
Telefoon:
e-mail: info@deskireis.nl
internet: www.deskireis.nl
Schade melden

Hoe meld ik een schade?

Wanneer je op reis schade opgelopen hebt, dan kan je hiervoor contact opnemen met jouw verzekeringsmaatschappij. Heb je de verzekering bij DeSkireis.nl afgesloten, dan kan je de schade melden door te mailen naar info@deskireis.nl.
Skipas en materiaal

Heb ik recht op restitutie als ik helemaal geen gebruik maak van mijn skipas en het gehuurde materiaal?

Ben je van plan om bij aankomst helemaal geen gebruik van de skipas en het gehuurde materiaal te maken? Neem dan ter plaatse contact op met de reisleider. Er zal dan worden bekeken wat er mogelijk is. Het is niet mogelijk om dit na thuiskomst via DeSkireis.nl te regelen.

Heb ik recht op restitutie als ik gedeeltelijk geen gebruik maak van mijn skipas en het gehuurde materiaal ?

Het kan door weersomstandigheden voorkomen, dat je de skipas en het gehuurde materiaal niet kunt gebruiken, omdat de skiliften niet open zijn of omdat er geen skilessen gegeven worden. Wij hebben helaas geen invloed op weersituaties. In deze situaties vindt er geen restitutie plaats.
Heb je tijdens de reis, om een andere reden, 1 of meerdere dagen geen gebruik kunnen maken van de skipas en het gehuurde materiaal, neem dan ter plaatse contact op met de reisleider. Er zal dan worden bekeken, wat er mogelijk is. Het is niet mogelijk om dit na thuiskomst via DeSkireis.nl te regelen.

Heb ik recht op restitutie als ik geen gebruik maak van ski- of snowboardlessen?

Wij streven ernaar om wintersport toegankelijk te maken voor iedereen. Daarom betaal je bij ons helemaal niks voor ski- of snowboardlessen. Er vindt geen restitutie plaats.

Privacy

Cookies

Meer info volgt

Foto en video

Meer info volgt

NIeuwsbrief

Meer info volgt

Persoonlijke gegevens

Meer info volgt

Privacy Policy

Meer info volgt

Over Ons

Contact

Wat zijn de adresgegevens en het telefoonnummer van DeSkireis.nl?

DeSkireis.nl
Postadres:
Mozartstraat 34
8916 HD, Leeuwarden

Bankrekeningnummer: NL44 RABO 0158 1340 95
Telefoon:
E-mail: info@deskireis.nl
Internet: www.deskireis.nl

Kan ik op het kantoor van DeSkireis.nl langskomen?

Nee, dit is niet mogelijk. DeSkireis.nl werkt op flexplekken en heeft dus geen vast kantooradres. Wil je een afspraak maken om bijvoorbeeld tickets op te halen of om te betalen? Dan kan dit door vooraf een afspraak te maken via telefoon of per mail. Boekingen kan je alleen maken via de website.

Wat zijn de openingstijden van DeSkireis.nl?

Wij zijn telefonisch, per mail en/of via chat te bereiken op:
Maandag tot en met vrijdag: 10:00 – 20:00 uur
Zaterdag: 10:00 – 17:00 uur
Zondag: gesloten
Voorwaarden

Meer info volgt