Test

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras semper gravida nibh. Phasellus non ex erat. Praesent commodo, lorem vitae semper sagittis, tellus justo porta nulla, sit amet efficitur metus arcu suscipit tortor. In non velit quis enim accumsan congue in ac lacus. Phasellus elit nulla, varius non scelerisque non, auctor non metus. Sed a est nec libero ultrices pulvinar. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Curabitur egestas consectetur nisl, in suscipit magna maximus vitae. Vivamus nec tortor sed purus sagittis faucibus fringilla ut massa. In nunc magna, egestas pharetra sapien vitae, tempus convallis odio. Ut varius fringilla augue a ornare. Vivamus lacinia imperdiet malesuada. Sed non dolor purus. Nullam malesuada, eros quis molestie pretium, enim ante viverra sapien, vel finibus nulla ante vel felis. Integer lacinia tempor tortor sed imperdiet. In eget libero rutrum diam fringilla pellentesque.

Annuleren i.v.m. Corona

Ik heb een annuleringsverzekering en wil mijn reis annuleren (geen negatief reisadvies)

Zolang het ministerie van Buitenlandse Zaken geen negatief reisadvies geeft, kan je niet zomaar kosteloos annuleren. Zelfs niet als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten. Corona wordt niet als geldige reden gezien door de verzekeraar.

Ik wil niet wachten op het reisadvies en wil mijn reis zelf annuleren i.v.m. Corona

Je reis annuleren kan natuurlijk altijd, maar Corona is geen geldige reden om kosteloos te annuleren als er geen negatief reisadvies is voor de bestemming, waar je naartoe reist. Een pandemie valt niet onder de annuleringsvoorwaarden van een verzekering. In dit geval kun je niet kosteloos annuleren en ben je verbonden aan de kosten omschreven in onze algemene voorwaarden. Ons advies: wacht nog even met annuleren tot er meer zekerheid is over jouw reis.

Ik durf of wil niet meer op reis, wat nu?

We kunnen jouw situatie 100% begrijpen en verplichten niemand om op reis te gaan. Zelfs als we weer mogen reizen en je wil of kan niet meer mee. Wij gaan er alles aan doen om jouw annuleringskosten zo laag mogelijk te houden. Echter kunnen we dit niet garanderen, want dit is afhankelijk van onze partners.

Mond- & neusbescherming

Waar moet ik een mond- en neusmasker op?

In het buitenland kan een mondkapjes verplicht zijn in gesloten ruimtes. Bijvoorbeeld in het openbaar vervoer, treinstations, taxi’s of supermarkten. In de gastronomie kunnen mondkapjes ook verplicht zijn buiten het zitgedeelte. In accommodaties kunnen mondkapjes ook verplicht zijn in algemeen toegankelijke ruimtes. In de volgende situaties kan het verplicht zijn om een mondkapje te dragen: • Openbaar vervoer en skiliften • Banken, postkantoren en administratieve kantoren • Ziekenhuizen en gezondheidscentra • Arts en apotheek • Supermarkten • Retail winkels • Markten • Vrijetijds- en culturele faciliteiten • Gastronomie (behalve, zittend aan tafel) • Accommodatie (algemene ruimtes) • Lichaam gerelateerde diensten

Wat voor mond- en neusmasker moet ik op?

In het buitenland is een FFP-2 masker vereist. Een normale mond- en neusbescherming is niet voldoende.

Jouw reis wordt geannuleerd i.v.m. Corona

Flexibele annuleringsvoorwaarden i.v.m. Corona

Wat als je reis toch niet kan of mag doorgaan i.v.m. Corona? • Ligt jouw bestemming in een groene of gele zone? Dan kan je reis volledig doorgaan. Dit natuurlijk ook als wij de veiligheid kunnen garanderen en we je reis sensationeel kunnen maken, net zoals je verwacht. • Ligt jouw bestemming in een oranje zone? Dan zullen wij enkel jouw reis laten doorgaan als we ook daadwerkelijk de veiligheid kunnen garanderen, we je een sensationele reis kunnen aanbieden en als je NIET in quarantaine moet gaan bij aankomst op jouw bestemming. • Is er een negatief reisadvies van buitenlandse zaken en mag er NIET gereisd worden naar jouw bestemming? Dan zal de volledige reis worden geannuleerd. Je ontvangt dan van ons een mail met de vraag: of je wilt omboeken of dat je je geld terug wilt. Bij terugbetaling wordt de volledige reissom teruggestort. Als DeSkireis.nl jouw reis annuleert, omdat wij de bestemming niet veilig achten, we de veiligheid niet kunnen garanderen of we je geen sensationele reis kunnen geven dan krijg je ook van ons de keuze om je reis om te boeken of om je volledige betaalde reissom terugbetaald te krijgen.

Wat zijn redenen voor DeSkireis.nl om mijn geboekte reis te annuleren i.v.m. Corona?

• Als de Nederlandse overheid geen toestemming geeft om buitenlandse reizen toe te laten. • Als het ministerie van Buitenlandse zaken het reizen naar jouw bestemming verbiedt. • Als we niet kunnen afreizen, omdat de grenzen zijn gesloten of touringcarbedrijven hun reizen annuleren. • Als we ter plaatse niet kunnen voldoen aan een sensationeel reisprogramma door sluiting of annulering van bepaalde cruciale elementen van je reis.

Ben ik mijn geld kwijt als mijn reis wordt geannuleerd?

Je gaat nooit 1 euro verliezen als je reis, door ons, wordt geannuleerd i.v.m. Corona, of je nu een annuleringsverzekering hebt geboekt of niet.

Wat is een negatief reisadvies?

De term ‘negatief reisadvies’ wordt gebruikt door het ministerie van Buitenlandse Zaken om aan te geven dat het niet veilig is om naar een bepaald land of gebied af te reizen. Het reisadvies is afhankelijk per land en zelfs per regio. De laatste updates vind je op de website van www.nederlandwereldwijd.nl.

Wat als er een negatief reisadvies komt voor mijn bestemming?

Zodra er een negatief reisadvies is, annuleren wij de reis geheel kosteloos. Let op, je krijgt bericht van ons. Je hoeft niet zelf contact met ons op te nemen.

Ben ik verplicht om mijn reis om te boeken naar een andere periode/bestemming indien er een negatief reisadvies is voor mijn originele boeking?

Natuurlijk niet! Je krijgt van ons altijd de mogelijkheid om je reis om te boeken, maar dat is niet verplicht. We geven je gewoon de mogelijkheid om toch op reis te kunnen gaan naar een alternatieve bestemming of periode.

Beschermende maatregels bus

Moet ik een mond- en neusmasker op tijdens de busreis?

Kijk op www.deskireis.nl/veiligenvertrouwd of je voor jouw reis en bestemming een mondkapje met dragen in de bus. Is dit het geval dan moet je de gehele busreis een mondkapje dragen. Pas als je de bus uitgaat dan mag je mondkapje af.

Zit ik naast mijn eigen reisgezelschap in de bus?

Ja, om te zorgen dat iedereen veilig met elkaar in de bus kan, werken wij met toegewezen zitplaatsen. Tijdens de reis kan je niet wisselen van zitplaats. Wij proberen tijdens de check-in bij de opstapplaatsen alle reizigers uit dezelfde boeking bij elkaar te plaatsen en de best mogelijke plekken uit te zoeken.

Hoe veilig is het om te reizen met een touringcar?

Luchtverversing Het risico in de bus is laag. De lucht in de bussen wordt steeds ververst. De bussen beschikken over moderne luchtfilters, die continue de lucht verversen. Dit beperkt het risico op verspreiding van het virus. Indeling bus stoelen Reizigers binnen één boeking worden zoveel mogelijk bij elkaar geplaatst. Daarnaast krijgen alle reizigers toegewezen zitplaatsen. Handhygiëne Wij vragen je elke keer bij het instappen van de bus (bijv. bij elke stop) om je handen te desinfecteren.

Reisinformatie

Wanneer krijg ik meer informatie over de invloed van Corona op mijn reis?

Je kan alle informatie over de coronamaatregels bekijken op www.deskireis.nl/veiligenvertrouwd. Aangezien de coronamaatregels dagelijks kunnen veranderen, adviseren wij altijd om vlak voor vertrek deze pagina in de gaten te houden. We informeren je op tijd, ten laatste één week voor vertrek, als jouw reis onderhevig zal zijn aan corona wijzigingen.

Beschermende maatregels skigebied

Is er een minimumafstand bij de liften?

Nee, er is geen minimumafstand meer.

Moet ik een mond- en neusmasker op in de lift?

Kijk op www.deskireis.nl/veiligenvertrouwd of je voor jouw reis en bestemming een mondkapje met dragen in het skigebied. Is dit het geval dan moet je de gehele busreis een mondkapje dragen. Pas als je de bus uitgaat dan mag je mondkapje af.

Hoe wordt de coronatoegangsbewijs gecontroleerd?

Bij het verkrijgen van je skipas wordt gecontroleerd op de coronatoegangsbewijs als dit nodig is. Kijk op www.deskireis.nl/veiligenvertrouwd of je voor jouw reis en bestemming een coronatoegangsbewijs nodig hebt om gebruik van de liften te mogen maken.

Betalingen tijdens coronatijd

Ik heb een reis geboekt en moet mijn aanbetaling/restbedrag gaan betalen

Ook al zijn het onzekere tijden voor ieder van ons, toch is het belangrijk dat jij je aanbetaling en/of restantbedrag nog steeds op tijd betaalt. Wij willen onze reizen sensationeel maken en dat kan natuurlijk alleen maar als iedereen zich aan de reguliere voorwaarden houdt. We begrijpen het natuurlijk wel, als je financiële moeilijkheden ondervindt gezien de huidige coronasituatie, je ons vraagt om een uitstel van betaling. Graag aanvragen via mail, WhatsApp of telefonisch. Wij bekijken dan de mogelijkheden samen met jou.

Hoe gebruik je een (Corona)voucher & tegoedbon?

Heb je een (Corona)voucher of tegoedbon ontvangen van DeSkireis.nl en wil je die graag gebruiken bij het boeken van een nieuwe vakantie? Dat kan eenvoudig door, na jouw nieuwe boeking, ons te mailen met opgave van jouw boekingsnummer en vouchercode. Wij gaan dan jouw voucher of tegoedbon koppelen aan jouw boeking en het bedrag verrekenen met de volgende factuur. • Is er na het verzilveren van je voucher/tegoedbon nog een onbetaald bedrag voor jouw reis, dan kan je het bedrag nog steeds volgens de gebruikelijke manier overmaken. • Is er na het verzilveren van je voucher/tegoedbon nog een waarde over van je eerder geannuleerde reis? Dan krijg je van ons een nieuwe voucher/tegoedbon met de restwaarde van de eerste voucher/tegoedbon, zodat je deze later nog kan gebruiken.

Beschermende maatregels accommodatie

Wat heb ik nodig om in te checken?

Bij het inchecken in je accommodatie wordt gecontroleerd op de coronatoegangsbewijs als dit nodig is. Kijk op www.deskireis.nl/veiligenvertrouwd of je voor jouw reis en bestemming een coronatoegangsbewijs nodig hebt om in te checken in je accommodatie.

Mijn accommodatie heeft een wellness area, welke regels gelden hier?

In de wellnessruimtes van hotels gelden dezelfde regels als in zwembaden en spa’s. Deze vind je onder het kopje “beschermende maatregels voor zwembaden, spa’s en wellness”.

Mijn accommodatie heeft een restaurant, welke regels gelden hier?

Voor hotelcatering gelden dezelfde regels als voor normale catering. Meer informatie vind je onder het kopje “beschermende maatregels horeca”.

De Standaard maatregels op reis

Hoe blijf ik veilig als toerist?

Algemene richtlijnen voor toeristen: • Houd ALTIJD 1,5 meter afstand tot anderen, met uitzondering van je eigen huishouden of degenen die met jou meereizen en in dezelfde kamer verblijven • Het is verstandig om bij drukte een mondkapje te dragen • Maak een reservering / reserveer van tevoren, waar mogelijk, om wachtrijen bij recepties en restaurantdeuren te verminderen • Betaal contactloos, waar mogelijk. Betaal met kaart • Volg de instructies van het personeel opVermijd omhelzingen en handdrukkenWas je handen gedurende de dag minimaal 30 seconden met water en zeep • Raak je gezicht niet aan met ongewassen handenNiezen en hoesten in je ellenboog of een tissue • Reis niet als je je onwel voelt. Als je symptomen krijgt, terwijl je weg bent, neem dan contact op met je reisleider

Beschermende maatregels horeca

Wat heb ik nodig om naar een restaurant of café te gaan?

Om naar restaurants, cafés, etc. te kunnen gaan, kan het zijn dat je een coronatoegangsbewijs nodig hebt. Kijk op www.deskireis.nl/veiligenvertrouwd of je dit voor jouw reis en bestemming een het geval is.

Wat heb ik nodig om deel te nemen aan de après ski?

Om de après ski in te kunnen, kan het zijn dat je een coronatoegangsbewijs nodig hebt. Kijk op www.deskireis.nl/veiligenvertrouwd of je dit voor jouw reis en bestemming een het geval is.

Zijn er beperkingen op de openingstijden?

Nee, restaurants, bars, etc. sluiten volgens hun normale sluitingstijden. Kijk op www.deskireis.nl/veiligenvertrouwd of er ook beperkingen zijn voor de après ski en nachtleven op jouw bestemming.

Heb ik een mond- en neusbescherming nodig in de horeca, café of berghut?

Kijk op www.deskireis.nl/veiligenvertrouwd of je een mondkapje op moet in de horeca. Indien dit het geval is dan kan je het masker afzetten wanneer je aan tafel zit. Sta je tussentijds op om naar bijv. het toilet te gaan dan dien je het masker weer te dragen.

Hoeveel mensen mogen er aan één tafel?

Er zijn momenteel geen capaciteitsbeperkingen. Je kan elke stoel aan tafel gebruiken.

Zijn zelf-service buffetten toegestaan?

Ja. Als ze voldoen aan speciale hygiëne maatregelingen.

Corona-bewijs

Wat is de 2G regel?

De 2G-regel verwijst naar ‘Gevaccineerd & Genezen’. Bij 2G is het alleen mogelijk als je aan één van deze twee “G’s” voldoet en het relevante, geldige bewijs bij je hebt.

Wat is de 2G+ regel?

De 2G+-regel verwijst naar ‘Gevaccineerd & Genezen’. Bij 2G+ is het alleen mogelijk als je aan één van deze twee “G’s” voldoet en daarnaast of een booster hebt of een testbewijs.

Wat is de 3G regel?

De 3G-regel verwijst naar ‘Gevaccineerd, Genezen of Getest’. Bij 3G is het alleen mogelijk als je aan één van deze drie “G’s” voldoet en het relevante, geldige bewijs bij je hebt.

Waar geldt het coronatoegangsbewijs?

De coronatoegangsbewijs kan van toepassing zijn in de volgende gebieden: • Gastronomie (restaurants, discotheken, clubs, etc.) • Accommodatie (hotels, appartementen, pensions, etc.) • Vrijetijdsvoorzieningen (o.a. zwembaden) • Culturele voorzieningen • Bijeenkomsten vanaf 25 personen • Touringcars • Kuuroorden en ziekenhuizen

Vanaf welke leeftijd is de coronatoegangsbewijs geldig voor kinderen?

Kinderen tot 12 jaar hoeven geen bewijs van inenting of genezing te tonen.

Hoe bewijs ik één van de G’s?

Voor gevaccineerde personen: • Door het EU Digitaal Covid Certificaat (groene pas) of • Door een medisch of vaccinatiebewijs in het Duits of Engels om te bewijzen dat je bent ingeënt. De volgende vaccins (inclusief mix-and-match-vaccins) zijn erkend door Oostenrijk: BioNTech/Pfizer, AstraZeneca, Johnson & Johnson, Moderna, Sinovac en Sinopharm. Voor genezen personen: • Door het EU Digitaal Covid Certificaat (groene pas) of • Door een medisch of officieel herstelcertificaat in het Duits of Engels voor een infectie, waarvan je de afgelopen zes maanden van bent hersteld. Voor geteste personen: • Door het EU Digitaal Covid Certificaat (groene pas) of • Door een PCR of antigeen testbewijs in het Duits of Engels.

Wanneer ben ik uitgezonderd van een coronatoegangsbewijs?

De verplichting tot het overleggen van een coronatoegangsbewijs geldt niet voor personen, die om gezondheidsredenen niet kunnen worden ingeënt. In dergelijke gevallen moet een medische verklaring moeten worden overlegd. Je bent zelf verantwoordelijk voor de geldigheid van de medische verklaring.

Beschermende maatregels voor zwembaden, spa’s en wellness

Wat heb ik nodig voor een spa of zwembad?

Om naar zwembaden, spa’s en wellness, etc. te kunnen gaan, kan het zijn dat je een coronatoegangsbewijs nodig hebt. Kijk op www.deskireis.nl/veiligenvertrouwd of je dit voor jouw reis en bestemming een het geval is.

Is er een minimumafstand in spa en zwembaden?

Nee, er is geen minimale afstand verplicht.

Moet ik een mond- en neusbescherming op?

Kijk op www.deskireis.nl/veiligenvertrouwd of je een mondkapje op moet in het zwembad. Is dit het geval dan ben je verplicht een masker te dragen tot aan de douches. In het zwembad zelf heb je geen mondmasker nodig.

Wat moet ik weten voor sauna’s en stoomcabines?

Sauna’s en stoomcabines worden regelmatig geventileerd.

Kan ik duikplanken en waterglijbanen gebruiken

Ja, duikplanken en waterglijbanen kunnen gewoon worden gebruikt.

Testen

Wat voor testen zijn er, en hoelang zijn ze geldig?

Officiële antigentest (testcenter, apotheek): geldig voor 24h. • PCR test (opgestuurd naar een lab voor resultaat): geldig voor 48h.

Vanaf welke leeftijd moeten kinderen testen?

Voor kinderen vanaf 12 jaar gelden dezelfde verplichte testregels als voor volwassenen.

Waar kan ik mij laten testen voor een antigen- of PCR-test op mijn bestemming?

Moet je je laten testen op jouw bestemming? Onze reisleider ter plaatse kan je verder helpen en helpt je aan de juiste informatie.

Zijn antigentest gratis voor toeristen?

Voor toeristen zijn de antigentesten gratis bij alle lokale testcentra, het Rode Kruis en testbussen; tegen vergoeding ook bij apotheken, artsen en testcontainers. Omdat niet elke testmogelijkheid gratis is, kan je meer informatie vragen aan de reisleider ter plaatse.

Hoe vaak moet ik testen als een toerist?

Je dient uiterlijk bij het verlopen van de geldigheid van je laatste test een nieuwe test af te nemen (geldigheid zie hierboven) als je van plan bent gebruik te maken van vrijetijdsvoorzieningen, restaurants, etc.

Welk adres moet ik doorgeven bij testen? Mijn thuisadres of van mijn accommodatie?

Bij aanmelding voor een test moet je het adres van je accommodatie (bijvoorbeeld van het hotel) opgeven.

Algemene regels voor al onze doelgroepen

Algemene regels voor al onze doelgroepen

Vanaf het moment dat jouw DeSkireis.nl reis vertrekt, zijn wij verantwoordelijk. Je bent volledig vrij om je eigen vakantie/reis in te plannen. Het enige dat we verwachten, is dat je je gedraagt als een jongvolwassene en dat je je dagelijks komt aanmelden. No worries, je kan je tijdens meerdere momenten aanmelden. Eenmaal aangekomen op bestemming zal de reisleiding een kort welkomstwoordje houden en DO’s en DON’Ts met je doornemen. Voor ons zijn er vijf belangrijke kernwaarden, waar al onze reizigers zich strikt aan moeten houden. 1. NATUUR Respecteer de prachtige vergezichten, de glinstering van vers geprepareerde pistes en het ongelimiteerd genieten van frisse lucht, de sneeuw en de prachtige omgeving. Houd de natuur altijd netjes. Gooi je afval in de prullenbak of neem het mee, zodra er één in de buurt is. Laat op het terras ook geen eigen afval liggen. Roken doe je niet op de piste, maar doe je op de aangewezen plekken. Peuken van sigaretten gooi je niet op de grond, maar in de prullenbak of asbak. Samen houden we de natuur schoon. 2. SPORTEN Je bent de hele dag bezig en in beweging. Wintersport is een fysieke sport, die veel lichamelijke kracht neemt. Denk dan ook goed om je eigen lichaam. Eet en drink voldoende, maar drink alcohol met mate. Alcohol wordt niet geschonken aan minderjarigen. Ieder land heeft zijn eigen wetgeving over alcoholgebruik, die we ook nauwlettend opvolgen. Voor drugs zijn we nog strenger en hanteren we een No-Drugs beleid. Drugs of andere verboden middelen zijn niet toegestaan, verwijdering van de bestemming en/of reis kan/zal worden toegepast. 3. UITDAGING Jezelf overwinnen, altijd net iets harder leren en durven gaan. Wintersport is een sport van het uitdagen en van je grenzen verleggen. Doe dit alleen wel met de juiste focus. Eet en drink goed en zorg voor voldoende rust. Gun deze (nacht)rust ook aan andere, heb respect voor anderen. Denk in de late avond aan jouw volume in jouw accommodatie. Jouw medereizigers zijn misschien al in de rust, heb respect voor jouw medereiziger. 4. GEZELLIGHEID Op wintersport maakt het niet uit met wie je bent, want het is altijd gezellig. Op de piste genieten van de afdalingen en na het skiën ga je los in de après ski. Dit doen we natuurlijk wel onder het motto “samen uit, samen thuis” , ook al loopt er steeds begeleiding rond, jij bent medeverantwoordelijk voor jezelf en voor je reisgenoten. 5. VRIJHEID Wintersport geeft altijd een ultiem gevoel van vrijheid. Tijdens jouw reis geven we je dan ook compleet de vrijheid om te doen wat je wilt, het is tenslotte jouw vakantie. Hiervoor vragen we alleen één ding voor terug. Respect voor de begeleiding ter plaatse. Zij zijn jouw verantwoordelijken tijdens de hele reis en zijn er om jou een sensationele reis te bezorgen. Dat is vaak een grotere opdracht dan je denkt, dus waardeer alle tijd en moeite, die de begeleiding hierin steken. Heb ook respect voor al onze partners. Medewerkers van het hotel/appartement waar je verblijft, de buschauffeur en andere partners waar we mee samenwerken. Onze begeleiding staat steeds 24-7 klaar voor alle reizigers. Bij vragen/problemen, benader je één van de reisleiding op jouw bestemming.

Welke doelgroep moet ik kiezen?

Kunnen wij met één vriendengroep boeken in meerdere doelgroepen?

Dat is jammer genoeg niet mogelijk. Per boeking kan er maar voor één doelgroep gekozen worden. Wil je toch opsplitsen in meerdere doelgroepen, raden we jullie aan om apart te boeken.

Voor welke doelgroep kan ik het beste kiezen?

Onze 3 doelgroepen Jeugd+ (14-17 jaar), Jongeren (16+) en 18Plus (18/21+) overlappen met elkaar en dat heeft een reden! Wij willen ons liever niet vastpinnen op iemands leeftijd, want wees eerlijk? Je leeftijdsgenoten denken toch niet allemaal hetzelfde als jij? Je kiest dus eigenlijk zelf (of het thuisfront natuurlijk) hoeveel vrijheid je hebt tijdens je vakantie. Pin je dus zeker niet vast op de leeftijden, die gekoppeld zijn aan de doelgroepen, maar kijk waar je je comfortabel bij voelt qua begeleiding tijdens je skireis. Lees op onze reispagina’s van de verschillende doelgroepen meer over het verschil tussen onze doelgroepen.

Vanaf welke leeftijd mag je mee met DeSkireis.nl?

Jongeren vanaf de leeftijd van 14 jaar kunnen/mogen mee met DeSkireis.nl. Het maakt niet uit of je nu al 14 jaar bent voor aanvang van de reis, tijdens de reis 14 wordt of nog 14 jaar moet worden in hetzelfde jaar van je reis.

Jeugd+

Jeugd+ Algemeen

De reisformule Jeugd+ is voor alle jeugd tussen de 14 en 17 jaar. Jongeren die boeken voor deze doelgroep hebben overdag de hele dag vrij om zelf te skiën of te snowboarden en vol te plannen met onze DeSkireis.nl activiteiten, excursies en events. Onze Jeugd+’ers moeten zich 1x per dag aanmelden. ’s Avonds is het avondprogramma onder begeleiding van ons DeSkireis.nl team. Deze doelgroep is ideaal voor jongeren, die voor de eerste keer zonder ouders op reis mogen.

Wat zijn de regels tijdens het uitgaan en activiteiten bij Jeugd+?

Onze Jeugd+’ers gaan samen uit onder begeleiding van ons team. De jongeren worden opgehaald en afgezet, voor het avondprogramma, bij de door hun geboekte accommodatie.

Jongeren

Jongeren – Algemeen

De reisformule Jongeren is voor alle jongeren vanaf 16 jaar. Jongeren die deze doelgroep boeken hebben overdag de hele dag vrij om zelf te skiën of te snowboarden en vol te plannen met onze DeSkireis.nl activiteiten, excursies en events. Onze jongeren moeten zich 1x per dag aanmelden. ’s Avonds zijn de jongeren vrij om te bepalen of ze mee willen aansluiten bij het avondprogramma van ons DeSkireis.nl team. Deze doelgroep is ideaal voor jongeren die zelf hun reis willen en kunnen samenstellen, maar toch willen rekenen op de hulp van onze begeleiding, wanneer dat nodig is.

Jongeren – Wat zijn de regels tijdens het uitgaan en activiteiten?

Onze jongeren zijn meer dan welkom tijdens het avondprogramma, maar beslissen helemaal zelf, wanneer ze die avond willen aansluiten! Zo kunnen onze jongeren feesten in een groep en genieten van de geweldige sfeer, zonder dat ze ook maar één keer hun planning helemaal overhoop moeten gooien.

Kan ik als 15-jarige mee met Jongeren 16+?

Om mee te reizen met de reisformule Jongeren moet je minimaal 16 jaar zijn. Als je graag met oudere vrienden wil gaan, is onze doelgroep Jeugd+ perfect voor jullie. Hier hebben jullie overdag dezelfde vrijheden als de jongeren, maar is enkel het avondprogramma onder begeleiding. Als je hetzelfde jaar van afreizen nog 16 wordt, mag je wel al mee met de Jongeren. Je moet wel rekening houden dat je als 15-jarige niet altijd elke après ski bar/club binnen mag zonder begeleiding. Wil je zeker zijn wat de “regels” zijn op jouw bestemming? Stuur dan een mail naar info@deskireis.nl. We willen namelijk iedereen de reis van zijn/haar leven geven en het zal absoluut niet leuk zijn, als jouw vrienden wel worden toegelaten in de après ski bar/club en jij niet, omdat je nog geen 16 bent.

18Plus

18Plus - Algemeen

De reisformule 18Plus is voor alle jongeren, studenten en jongvolwassenen vanaf 18 jaar en ouder. Jongeren die boeken voor deze doelgroep kiezen voor DeSkireis.nl vanwege het uitgebreide aanbod en ons sensationele DeSkireis.nl team. Je gaat zorgeloos op reis met je eigen vriendengroep en je hebt de vrijheid en mogelijkheden om heel veel nieuwe mensen te leren kennen.

18Plus - Wat zijn de regels tijdens het uitgaan en activiteiten?

Regels? Elke avond organiseert het DeSkireis.nl team een sensationeel avondprogramma, waar je vrijblijvend aan mag deelnemen. Ga je die avond liever naar een ander vet feestje of blijf je liever gezellig met jouw groepje in de accommodatie? Geen probleem, jij bepaalt je vakantie zelf!

Kan ik als 17-jarige mee met 18Plus?

Om mee te reizen met de reisformule 18Plus moet je minimaal 18 jaar zijn. Op deze minimumleeftijd maken wij slechts één uitzondering. Als minimaal de helft van je vriendengroep op het moment van afreizen 18 jaar is, dan mag jij als 17-jarige meereizen, als je hetzelfde jaar nog 18 wordt.

Moet ik student zijn om een reis te boeken?

Nee, je hoeft geen student te zijn om bij DeSkireis.nl een reis te boeken. Iedereen is welkom.

Gezinnen

Gezinnen – Algemeen

De reisformule Gezinnen is voor alle jonge gezinnen met kinderen tot 14 jaar. Gezinnen, die boeken voor deze doelgroep, kiezen voor DeSkireis.nl vanwege de gehele organisatie, die wij op ons nemen en onze sensationele groepssfeer. Je gaat zorgeloos op reis met je eigen gezin en je hebt de vrijheid en mogelijkheden om heel wat anderen gezinnen te leren kennen. Zo hebben jouw kinderen, een speelmaatje voor de hele reis.

Voor welke leeftijden is de gezinsreis geschikt?

Alle kinderen van de leeftijd 0 tot 17 jaar zijn welkom om mee te reizen met de reisformule gezinnen. Per boeking moet er wel minimaal 1 kind in de leeftijd 5 tot 14 jaar zijn. Op deze leeftijden hebben wij ons programma samengesteld. Kinderen van de leeftijd 0 tot 4 zijn natuurlijk ook welkom. Wij bieden alleen niet, tijdens al onze reizen een geheel dagprogramma aan voor deze leeftijden.

Wat is Club Waggel?

Club Waggel is onze eigen echte kinderclub. Naast de skilessen voor de leeftijd 5 tot 14 jaar is er na het skiën opvang en doet ons DeSkireis.nl team allemaal leuke activiteiten met de kids. Voor de allerkleinsten van 3 en 4 jaar is er overdag opvang. Tijdens de opvang gaat ons DeSkireis.nl team leuke activiteiten doen zoals knutselen, kleuren, sneeuwbalgevecht, sneeuwpop maken, maar ook leren ze elke dag kort glijden en wennen aan de sneeuw en het skiën. Let op! Is Club waggel niet inbegrepen bij jouw boeking? Dan bieden wij geen opvang aan voor kinderen van 3 tot 4 jaar en opvang na de skilessen van kinderen van 5 tot 14 jaar.

Een reservering/boeking maken

Wat is een hoofdboeker?

De hoofdboeker is aanspreekpersoon voor alle medereizigers op zijn boeking. De eerste deelnemer, die ingevoerd wordt bij het maken van de boeking, is automatisch de hoofdboeker. De hoofdboeker is altijd één van de reizigers. De ouder(s)/voogd(en)/verantwoordelijke(n) van de hoofdboeker wordt/worden opgenomen als vertegenwoordiger, als de hoofdboeker nog geen 18 jaar oud is. Alle correspondentie verloopt via het mailadres van de hoofdboeker.

Zijn er bijkomende kosten voor een reservering?

De prijzen gepubliceerd op onze website zijn de effectieve prijzen, die je betaalt bij jouw reservering. Wij rekenen nooit extra service en/of boekingskosten bij jouw reservering.

Wat heb ik nodig om te kunnen boeken via de website?

Als je een reis wilt boeken bij DeSkireis.nl heb je de gegevens nodig van ALLE reizigers. Per reiziger hebben we de volgende gegevens nodig: • Voornaam en achternaam zoals vermeld op identiteitsbewijs • Geboortedatum • Geslacht • Schoenmaat • Lengte • Gewicht • Ervaring • Skiër of snowboarder Van de hoofdboeker vragen we ook nog om de volgende gegevens: • Adresgegevens • E-mailadres • Telefoonnummer • Noodtelefoonnummer

Kan ik ook telefonisch boeken?

Dat kan zeker. Eén van onze medewerkers helpt je graag telefonisch verder via het nummer 058-8432743. We kunnen samen de volledige online boekingsprocedure doorlopen, maar we raden je aan om zelf je boeking via de website te maken. Waarom? Zo heb je rustig de tijd om alles in te vullen en zijn we er zeker van, dat er geen fouten worden ingevoerd tijdens de boeking. Je hebt steeds ALLE gegevens van je medereizigers nodig of je nu online boekt of telefonisch.

Kan ik als minderjarige online boeken?

Natuurlijk kan jij als minderjarige een reis boeken bij DeSkireis.nl. We vragen je wel om de gegevens van één van de ouders (naam, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres) toe te voegen tijdens het boeken. Wij verwachten dat onze minderjarige deelnemers toestemming krijgen van minstens één van de ouder(s)/voogd(en)/verantwoordelijke(n). Iedere bevestiging van de boeking zal worden aangezien als zijnde afkomstig van één van de ouder(s)/voogd(en)/verantwoordelijke(n).

Tot hoe kort voor vertrek kan ik een reis boeken?

Wanneer jij via iDeal jouw betaling online kan voldoen, jouw reisbescheiden kunt uitprinten en het nog haalt om op tijd bij de opstapplaats of accommodatie te zijn, kan je wat ons betreft nog een boeking maken. Uiteraard blijft het je eigen verantwoordelijkheid om op tijd bij de opstapplaats of accommodatie aanwezig te zijn. Wanneer je de bus hebt gemist, heb je geen recht op restitutie. DeSkireis.nl is hiervoor niet aansprakelijk.

Wat houdt ‘op aanvraag’ in?

Als wij geen kamers of appartementen meer tot onze beschikking hebben, is het in sommige gevallen mogelijk om bij de accommodatieverschaffer na te vragen of zij nog een kamer op appartement beschikbaar hebben. Hoe gaat het in zijn werk? Je boekt de reis en wij nemen contact op met de accommodatieverschaffer. Het duurt meestal 5 werkdagen, voordat wij een antwoord ontvangen. Is het antwoord positief dan sturen wij jouw de factuur per mail toe. De boeking is daarmee meteen definitief geworden. Een aanvraagboeking is dus altijd bindend. Lukt het ons niet om nog een kamer of appartement te krijgen bij de accommodatie? Dan nemen wij per telefoon of mail contact met je op. Wellicht kunnen wij je een alternatieve accommodatie/reis aanbieden. Het is niet mogelijk om een boeking op aanvraag kosteloos te annuleren.

Alleen boeken

Kan ik ook alleen boeken?

Zeker, ieder jaar willen steeds meer jongeren en studenten alleen hun reis boeken bij DeSkireis.nl. Onze reizen zijn zo ingericht dat je in no-time nieuwe jongeren leert kennen. Op onze website vind je de prijzen voor solo reizigers tijdens onze reizen. Vind je niet wat je zoekt? Contacteer ons dan, zodat we je een voorstel op maat kunnen sturen.

Bedenktijd

Wat is bedenktijd?

Boek je jouw skireis bij ons, dan krijg je van ons een bedenktijd van 5 dagen. Dit betekent dat je jouw boeking binnen 5 dagen nog kosteloos kunt wijzigen of annuleren. Annuleer je jouw boeking niet binnen de 5 dagen, dan is jouw boeking definitief. Let op! Jouw boeking is ook definitief als er nog niet is voldaan aan een niet-tijdige aanbetaling. Niet- of niet tijdige aanbetalingen zijn nooit reden om een boeking ongeldig te herroepen. Vanaf het moment dat er akkoord is gegeven en de bedenktijd voor de boeking voorbij is, is het een geldige boeking.

Wat zijn de voorwaarden voor de bedenktijd?

De bedenktijd is niet van toepassing op: • Een boeking met vertrek binnen 8 weken • Een boeking op aanvraag • Een reeds bestaande boeking. Ook boekingen die op een later tijdstip nog gewijzigd worden (bijvoorbeeld een nieuwe vertrekdatum, of iemand die wordt bijgeboekt) kunnen niet meer gratis geannuleerd worden. • Evenementen of arrangementen, waarbij specifiek in de aanbieding is opgenomen dat bedenktijd niet van toepassing is, kunnen niet meer kosteloos worden geannuleerd.

Hoe kan ik mijn reis kosteloos annuleren binnen de 5 dagen bedenktijd?

Valt jouw boeking binnen de voorwaarden van de bedenktijd, dan kan je binnen 5 dagen de boeking kosteloos annuleren. De hoofdboeker kan de reis kosteloos annuleren via de persoonlijke boekingspagina. Lukt dit niet via de persoonlijke boekingspagina? Dan kan je ons mailen via reservering@deskireis.nl.

Kan ik de reis annuleren buiten de 5 dagen bedenktijd?

Jouw reis kan je altijd annuleren. Valt de boeking niet meer binnen de voorwaarden van de bedenktijd? Dan krijg je annuleringskosten doorberekend. Deze kosten berekenen wij volgens onze algemene voorwaarden.

Mijn geboekte reis

Hoe ontvang ik mijn bevestiging na reservering?

Na de boeking ontvangt de hoofdboeker een bevestigingsmail met de informatie van de reis, die is geboekt (de boekingsbevestiging). De boekingsbevestiging omvat het boekingsoverzicht met o.a. de reis- en betalingsgegevens. Het niet ontvangen van de boekingsbevestiging (wegens bijvoorbeeld foutief ingegeven e-mailadres tijdens het boeken) kan niet worden ingeroepen als geldige reden om een reis kosteloos te annuleren. Bij jongeren onder de 18 jaar op de dag van afreis vragen wij een bevestiging van de één van de ouder(s)/voogd(en)/verantwoordelijke(n).

Wat kan ik doen als ik mijn reserveringsmail kwijt ben?

Gebruik de zoekterm “DeSkireis.nl” in je mailbox. Als je boekingsoverzicht nog ergens in je e-mail zit, vind je hem zo waarschijnlijk wel weer terug. Kan je je reserveringsmail echt niet vinden en je boeking ook niet online bekijken? Neem dan contact op met ons. We mailen je jouw reserveringsmail dan nog een keertje door.

Ik heb geen bevestiging gekregen van mijn boeking?

Controleer eerst je SPAM-mail (ongewenste mail/prullenbak map). In sommige gevallen komt je bevestiging daar terecht. Niet te vinden bij je ongewenste e-mail? Dat kan de volgende redenen hebben: • Je hebt niet het juiste e-mailadres ingevuld tijdens je boeking. Neem contact op met ons om je e-mailadres te controleren en aan te passen. • Je hebt te snel gezocht naar je bevestigingsmail. Het kan enige tijd duren, voordat de bevestigingsmail is verzonden (een paar minuten). Probeer ook even je inbox opnieuw te refreshen. Als je nog steeds je bevestigingsmail niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder! Zo ben je zeker dat jouw boeking succesvol is afgerond.

Vanaf wanneer is mijn reis bevestigd?

Je reservering is bindend, zodra je de laatste knop van het boekingsproces hebt doorlopen en je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden van DeSkireis.nl. Niet- of niet tijdige aanbetalingen zijn nooit reden om een boeking ongeldig te herroepen. Vanaf het moment dat er akkoord is gegeven voor de boeking, is het een geldige boeking.

Waar kan ik mijn reservering raadplegen?

Je kan je reservering raadplegen via de unieke link, die de hoofdboeker heeft gekregen via de mail. Via je online boekingspagina krijg je details van je reservering. Je kan online je betalingen regelen, je reisdocumenten downloaden en je reisgegevens raadplegen.

Wijzigingen en bijboeken

Kan ik mijn boeking nog wijzigen?

Wil je een wijziging uitvoeren in je reisdata, accommodatie, bestemming, …etc. Breng ons dan zo snel mogelijk op de hoogte en we kijken samen met jou naar de mogelijkheden. Wil je een wijziging uitvoeren in het aantal reizigers, iemand bijboeken of annuleren? Kijk dan even hieronder bij de andere veel gestelde vragen, wat dat betekent voor jouw boeking. Wil je een naamswijziging of correctie uitvoeren van de persoonlijk gegevens van (één van) de reiziger(s)? Dan kan je dat gemakkelijk zelf doen op je eigen persoonlijke boekingspagina. Hou er rekening mee dat aan een wijziging kosten kunnen zitten. De wijzigingskosten zijn afhankelijk van de prijs, die onze partner aanrekent.

Hoe kan ik een wijziging doorgeven voor een naam, geboortedatum, e-mailadres?

Wil je een naamswijziging of correctie uitvoeren van de persoonsgegevens van (één van) de reiziger(s)? Dan kan je dat gemakkelijk zelf doen op je eigen persoonlijke boekingspagina. Vertrekt jouw reis binnen 14 dagen? Dan kan je dat aanvragen via een mail of WhatsApp. Vermeld duidelijk je boekingsnummer en de correcte gegevens, die aangepast moeten worden. Hou er rekening mee dat wijzigingen binnen 14 dagen niet kosteloos zijn. De wijzigingskosten zijn afhankelijk van de prijs, die onze partner aanrekent.

Er wil iemand van mijn boeking annuleren, kan dat?

Iedere reiziger kan zijn/haar reis op elk moment opzeggen. Hoe later je annuleert, hoe hoger de kosten zijn. Deze kosten zijn de annuleringskosten. Bij het kopje “annuleren” lees je hoe je je reis kan annuleren. Let op! Bij een annulering kan het zijn, dat er extra kosten worden aangerekend aan de medereizigers, omdat er veranderd wordt van kamertype. Minder personen in één kamer wil zeggen, dat er hogere kosten zijn per medereiziger. Deze kosten hangen af van accommodatietype, datum, reis en aantal personen, die annuleren binnen dezelfde boeking.

Ik wil bij mijn bestaande boeking nog iemand bijboeken, kan dat?

In de meeste gevallen is dit mogelijk. Stuur ons een mail met de aanpassingen en we proberen dit, afhankelijk van beschikbaarheid, in orde te maken. Bij beschikbaarheid kijken we naar een plek in de bus, maar ook of de door jouw gekozen kamer geschikt is voor een extra persoon. Hou er rekening mee, dat aan een wijziging kosten verbonden zijn. We berekenen voor jou opnieuw de reissom, waar jij nog je akkoord op moet geven.

Kan ik ski- /snowboardmateriaal, lessen of een skipas bijboeken?

Bij al onze reizen zitten het ski- of snowboardmateriaal, lessen en een skipas standaard bij de reissom inbegrepen. Het is bij sommige reizen mogelijk om privélessen te boeken en/of om je skipas uit te breiden. Hiervoor kan je het beste kijken bij de beschrijving van jouw reis onder het kopje van ‘extra opties’. Heb je zelf eigen materiaal of wil je geen gebruik maken je skipas? Dan geven wij hier een korting voor. Via je eigen persoonlijke boekingspagina kan je jouw materiaal of skipas voorkeur wijzigen. Wij geven geen korting op het niet afnemen van lessen, omdat wij streven om voor iedereen wintersport betaalbaar te maken en wij graag meer mensen kennis willen laten maken met het prachtige winter wonderland. Het afnemen van lessen is voor ons een gratis service.

Kan ik activiteiten bijboeken?

Al onze reizen kennen een totaal programma. Naast het skiën organiseren wij de leukste activiteiten. Sommige van deze activiteiten kan je bijboeken. Hiervoor kan je het beste kijken bij de beschrijving van jouw reis onder het kopje ‘extra opties’. Via je eigen persoonlijke boekingspagina kan je jouw activiteiten bijboeken.

Offerte aanvragen

Kan ik een boeking maken voor een groepsreis?

Dat kan zeker. Wij mogen ons zelf specialist noemen op het gebied van groepsreizen. Wij organiseren groepsreizen vanaf 20 personen. Bekijk het aanbod op onze website en vraag een offerte aan. Dan sturen wij je een geheel vrijblijvend voorstel.

Betalingen

Moet de hoofdboeker alles betalen of mag iedereen individueel storten?

Wij werken met één boekingsnummer per reservering. Betalingen, die uitgevoerd worden met vermelding van de juiste gestructureerde mededeling, worden automatisch gekoppeld aan je boeking. Er kan dus prima apart worden betaald als je maar de juiste gestructureerde mededeling gebruikt, die op de boekingsbevestiging staat. Dus no worries, de hoofdboeker hoeft niet alles in één keer te betalen. Het makkelijkste is dat iedereen zijn/haar eigen deel betaalt aan de hoofdboeker en hij/zij dit in één keer overmaakt aan ons. Zo kan je eenvoudig controleren, wie van jullie boeking nog een deel moet betalen. Op eventuele betalingsherinneringen staat niet vermeld, wie al heeft betaald en wie niet. Tip! Betaal via de iDeal link op je eigen persoonlijke boekingspagina, zodat deze direct wordt gekoppeld aan je reservering.

Mag het volledige bedrag in 1 keer betaald worden?

Dat mag zeker. In je eigen persoonlijke boekingspagina kan je zelf kiezen of je het volledige bedrag wenst te betalen of enkel het aanbetalingsbedrag. Maak je gebruik van een overschrijving, vermeld dan de juiste gestructureerde mededeling (zie factuur). Of er nu volledig betaald wordt of in delen, iedere overschrijving zal door middel van de juiste mededeling gelinkt worden aan de juiste boeking.

Hoe hoog is de aanbetaling?

De aanbetaling om jouw sensationele skireis te garanderen bedraagt 20% van de totale reissom. Dit bedrag dien je direct bij boeking te betalen. In het boekingsproces wordt aangegeven, hoe hoog het aanbetalingsbedrag is voor jouw boeking. Het restantbedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Boek je een reis, binnen 6 weken voor vertrek, dan dien je het gehele bedrag direct aan ons over te maken.

Betaaltermijnen

Wanneer moet ik betalen?

Na het boeken van je reis kan je in het reisoverzicht zien, wat het aanbetalingsbedrag en restantbedrag van je boeking bedraagt, zowel per persoon als de totale reissom. Het aanbetalingsbedrag van 20% van de totale reissom dient binnen 10 dagen op ons rekeningnummer te staan. Na het boeken word je doorverwezen naar het iDeal betalingsscherm. Via deze link kan je de aanbetaling direct betalen. Het overige bedrag van 80% van het totaalbedrag wordt ten laatste 6 weken voor afreis aan ons overgemaakt. De betaling dient steeds uitgevoerd te worden met de juiste mededeling, zoals vermeld op de factuur of via een online betaling via jouw persoonlijke boekingspagina. Iedereen mag zijn/haar deel apart betalen of het volledige bedrag mag ook in 1 keer betaald worden. Iedere online betaling wordt automatisch gekoppeld aan je boeking. Een update van je betaling zal je meteen zien in je persoonlijke boekingspagina. Boek je een reis, binnen 6 weken voor vertrek, dan dien je het gehele bedrag direct aan ons over te maken.

Waarom krijg ik een betalingsherinnering?

Betalingsherinneringen worden automatisch verzonden naar de hoofdboeker van de boeking, wanneer de betalingstermijnen (bijna) zijn verstreken. Dit kan dus zijn bij het niet (tijdig) betalen van de aanbetaling en/of het niet (tijdig) betalen van het restantbedrag.

Ik heb mijn deel betaald, maar krijg toch een betalingsherinnering?

Als jij jouw deel betaald hebt en deze staat niet vermeld in het overzicht? Stuur dan een mail met een betalingsbewijs naar finance@deskireis.nl. De boekhouding controleert jouw betaling en zal deze eventueel handmatig toevoegen aan jouw boeking.

Hoe sparen voor mijn DeSkireis.nl reis?

Ga je graag mee met DeSkireis.nl, maar wil je toch liever het bedrag maandelijks of in termijnen betalen? Dat kan! DeSkireis.nl werkt graag met jou een plan uit om jouw sensationele reis te betalen in termijnen.

Wat zijn de betalingstermijnen voor groepen?

Heb jij een groepsboeking gedaan van meer dan 20 personen, dan hanteren wij andere betalingstermijnen. Deze kan je vinden in het reisvoorstel.

Betalingsmogelijkheden

Is online betalen wel veilig?

Online betalingen zijn allemaal veilig en eenvoudig. Ons betalingsverkeer verloopt via een goed beveiligd platform en wordt gefaciliteerd via onze partner ‘Mollie’. Dit bedrijf is gecertificeerd volgens de hoogste normen en maakt gebruik van internationale wettelijke licenties.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Je reis betaal je gemakkelijk via iDeal via je online persoonlijke boekingspagina. Je betaling wordt meteen gelinkt aan je boeking en je weet onmiddellijk of de betaling is gelukt. Natuurlijk kan je ook nog steeds gebruik maken van een overschrijving via de bank. Maak je gebruik van een overschrijving, vermeld dan de juiste mededeling (zie factuur). Het bedrag van je overschrijving zal pas na een paar dagen gelinkt zijn aan je boeking.

Mijn facturen

Wanneer krijg ik de factuur toegestuurd?

Wij sturen geen facturen per mail of per post. Je kan je facturen bekijken via je eigen persoonlijke boekingspagina. Deze staan direct na boeken online.

Is mijn betaling binnengekomen?

Via je eigen persoonlijke boekingspagina kan je eenvoudig jouw betalingen en openstaande bedragen in één overzicht bekijken. Online betalingen via iDeal zijn binnen het uur zichtbaar. Betalingen via overschrijvingen worden na een paar dagen verwerkt en gekoppeld aan je boeking.

Waarom is de betaling niet verwerkt op de factuur?

Betaal je direct na de boeking via iDeal, dan is de betaling nog niet zichtbaar op jouw factuur. Het duurt even, voordat jouw betaling is verwerkt in jouw boeking. De factuur wordt automatisch in jouw persoonlijke boekingspagina geplaatst, direct na de boeking, voordat jouw betaling bij ons binnen is. Betalingen via overschrijving zijn na een paar dagen pas zichtbaar. Deze moeten handmatig worden verwerkt en gekoppeld aan jouw boeking.

Bedenktijd

Wat is bedenktijd?

Boek je jouw skireis bij ons, dan krijg je van ons een bedenktijd van 5 dagen. Dit betekent dat je jouw boeking binnen 5 dagen nog kosteloos kunt wijzigen of annuleren. Annuleer je jouw boeking niet binnen de 5 dagen, dan is jouw boeking definitief. Let op! Jouw boeking is ook definitief als er nog niet is voldaan aan een niet-tijdige aanbetaling. Niet- of niet tijdige aanbetalingen zijn nooit reden om een boeking ongeldig te herroepen. Vanaf het moment dat er akkoord is gegeven en de bedenktijd voor de boeking voorbij is, is het een geldige boeking.

Wat zijn de voorwaarden voor de bedenktijd?

De bedenktijd is niet van toepassing op: • Een boeking met vertrek binnen 8 weken • Een boeking op aanvraag • Een reeds bestaande boeking. Ook boekingen die op een later tijdstip nog gewijzigd worden (bijvoorbeeld een nieuwe vertrekdatum, of iemand die wordt bijgeboekt) kunnen niet meer gratis geannuleerd worden. • Evenementen of arrangementen, waarbij specifiek in de aanbieding is opgenomen dat bedenktijd niet van toepassing is, kunnen niet meer kosteloos worden geannuleerd.

Hoe kan ik mijn reis kosteloos annuleren binnen de 5 dagen bedenktijd?

Valt jouw boeking binnen de voorwaarden van de bedenktijd, dan kan je binnen 5 dagen de boeking kosteloos annuleren. De hoofdboeker kan de reis kosteloos annuleren via de persoonlijke boekingspagina. Lukt dit niet via de persoonlijke boekingspagina? Dan kan je ons mailen via reservering@deskireis.nl.

Kan ik de reis annuleren buiten de 5 dagen bedenktijd?

Jouw reis kan je altijd annuleren. Valt de boeking niet meer binnen de voorwaarden van de bedenktijd? Dan krijg je annuleringskosten doorberekend. Deze kosten berekenen wij volgens onze algemene voorwaarden.

Mijn reis annuleren

Wat moet ik doen om de reis te annuleren?

De hoofdboeker kan de reis annuleren via de persoonlijke boekingspagina. Lukt dit niet via de persoonlijke boekingspagina? Dan kan je ons mailen via reservering@deskireis.nl onder vermelding van je boekingsnummer. Leg hier duidelijk om welke reden je wilt annuleren. Wil je slechts een gedeelte van de reizigers annuleren? Kijk dan hieronder bij het kopje ‘wijzigingen en omboeken’. Wij leggen je alle mogelijke stappen uit en helpen je bij de afronding van je annulering. Let op! Alleen de hoofdboeker kan een annulering doorgeven.

Kan ik zomaar kosteloos annuleren?

Nee, dit is niet mogelijk. Enkel als je reis nog valt in je bedenktijd dan kan je reis kosteloos worden geannuleerd. Annuleer je jouw reis, dan berekenen wij hiervoor annuleringskosten volgens onze eigen voorwaarden.

Ik heb een geldige reden om te annuleren, maar heb geen annuleringsverzekering. Hoeveel gaat me dit kosten?

Bij annulering (ook met annuleringsverzekering) dienen de vastgestelde annuleringskosten van DeSkireis.nl, in alle gevallen, betaald te worden. De kosten kan je hieronder nazien onder het kopje ‘annuleringskosten’. Let op! Bij een annulering kan het zijn dat er extra kosten worden aangerekend aan je medereizigers. Minder personen in één kamer/appartement/chalet zorgt voor hogere kosten voor jouw medereizigers. Deze kosten hangen af van accommodatietype, datum en aantal personen die annuleren binnen dezelfde boeking.

Wijzigingen en omboeken

Ik wens te annuleren, maar heb iemand gevonden die in mijn plaats kan gaan, mag dit?

Ja, dit is mogelijk tot 14 dagen voor vertrek. We rekenen hiervoor € 50,- administratiekosten. Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte en zorg dat je de juiste gegevens van jouw vervanger bij de hand hebt.

Welke andere mogelijkheden zijn er behalve annuleren?

Naast annuleren zijn er ook de volgende mogelijkheden: In plaats stelling: De hoofdboeker kan iemand anders mee laten gaan op reis. Tot 14 dagen voor vertrek kan de hoofdboeker deze wijziging doorgeven. Houd er rekening mee dat we hiervoor € 50,- administratiekosten berekenen. Omboeken van de reis: Tot 6 weken voor vertrek kan de hoofdboeker de reis omboeken. Wij berekenen hier geen extra wijzigingskosten voor. De reissom mag echter niet lager worden. Als de reissom hoger is, berekenen we deze aan je door. Binnen 6 weken voor vertrek is het niet meer mogelijk om de reis om te boeken. Voor een omboeking kan alleen de hoofdboeker contact met ons opnemen.

Hoe geef ik een wijziging of omboeking door?

De hoofdboeker kan een mail sturen naar reservering@deskireis.nl onder vermelding van het boekingsnummer. Leg hier duidelijk uit welke wijziging je wilt doorvoeren en wat de reden hiervoor is. Wij leggen je alle mogelijke stappen uit en helpen je bij de afronding van je wijziging.

Mijn reis wordt geannuleerd

Wat als mijn reis door jullie wordt geannuleerd?

Als DeSkireis.nl jouw reis annuleert, omdat wij de bestemming niet veilig achten, we de veiligheid niet kunnen garanderen of we je geen sensationele reis kunnen geven dan krijg je ook van ons de keuze om je reis om te boeken of om je volledige betaalde reissom terugbetaald te krijgen.

Wat zijn redenen voor DeSkireis.nl om mijn geboekte reis te annuleren?

• Als de Nederlandse overheid geen toestemming geeft om buitenlandse reizen toe te laten • Als het ministerie van Buitenlandse zaken het reizen naar jouw bestemming verbiedt • Als we niet kunnen afreizen, omdat de grenzen zijn gesloten of touringcarbedrijven hun reizen annuleren • Als we ter plaatse niet kunnen voldoen aan een sensationeel reisprogramma door sluiting of annulering van bepaalde cruciale elementen van je reis • Als een reis zonder vertrekgarantie niet voldoende reizigers heeft om de reis te kunnen uitvoeren

Ben ik mijn geld kwijt als mijn reis wordt geannuleerd?

Je gaat nooit 1 euro verliezen als je reis, door ons, wordt geannuleerd, of je nu een annuleringsverzekering hebt geboekt of niet.

Ben ik verplicht om mijn reis om te boeken naar een andere periode/bestemming indien mijn reis wordt geannuleerd?

Natuurlijk niet! Je krijgt van ons altijd de mogelijkheid om je reis om te boeken, maar dat is niet verplicht. We geven je gewoon de mogelijkheid om toch op reis te kunnen gaan naar een alternatieve bestemming of periode.

Annuleringskosten

Wat zijn de kosten als ik mijn reis annuleer?

Als je de boeking annuleert, dat zijn de volgende annuleringskosten (als percentage van de totale boekingskosten) van toepassing: • Bij annulering binnen de bedenktijd: 0% • Bij annulering na de bedenktijd tot de 90ste dag (exclusief) voor de vertrekdag: 10% van de reissom • Bij annulering vanaf de 90ste dag (inclusief) tot de 30ste dag (exclusief) voor de vertrekdag: 25% van de reissom • Bij annulering vanaf de 30ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) voor de vertrekdag: 40% van de reissom • Bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) voor de vertrekdag: 75% van de reissom • Bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom • Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom De annuleringsdatum wordt bepaald op het moment dat wij de annuleringsmail hebben ontvangen, binnen onze kantoortijden. Voor mails ontvangen, buiten onze kantoortijden, wordt de annuleringsdatum bepaalt op de eerstvolgende werkdag. Let op! Alleen een hoofdboeker kan een annulering doorgeven. Mails vanuit andere reizigers worden niet geaccepteerd voor de bepaling van de annuleringsdatum.

Verzekeringen

Wat is een reisverzekering?

Met een reisverzekering ben je verzekerd van onmiddellijke hulp tijdens je reis. Je krijgt 24-7 bijstand bij vakantiepech, ziekte en ongeval. Concreet betekent dit dat je verzekerd bent voor medische kosten en noodtransport bij ziekte of een ongeval op reis. Alsook de medische nazorg in Nederland tot een bepaald bedrag. De reisverzekering biedt alleen dekking, wanneer er op eerder afgesloten verzekeringen (zorgverzekering e.o.) geen dekking is. Meer informatie over de reisverzekering en voorwaarden vind je op de website van je eigen verzekeringsmaatschappij. Let op! Wij stellen het hebben van een reisverzekering inclusief wintersportdekking verplicht voor onze skireizen.

Wat is een annuleringsverzekering?

Met een annuleringsverzekering ben je verzekerd voor annulering, wijziging of onderbreking van je reis. Concreet betekent dit dat je verzekerd bent voor een terugbetaling van niet genoten vakantiedagen tot een bepaald bedrag per persoon. Meer informatie over de annuleringsverzekering en voorwaarden vind je op de website van je eigen verzekeringsmaatschappij.

Waarom zou ik een reis- of annuleringsverzekering nemen?

Met een reisverzekering ga je gerust op reis. Een ongeluk is helaas snel gebeurd en met zo’n verzekering kan je rekenen op een bijstandsverlener die alles voor jou probeert te regelen. Medische kosten, repatriëring, bezoek van een van je verwanten, … etc. Maar je wordt ook naar Nederland teruggebracht, wanneer er iets met je naaste familieleden gebeurt. Ook voordat je vertrekt, kan er iets onverwachts gebeuren. Ziekte, ongeval, overlijden, herexamen, … etc. In deze (en meer) gevallen kan je beroep doen op een annuleringsverzekering om het geld van je geplande reis terug te krijgen. Een verzekering is dus zeker geen overbodige luxe. Meer informatie over de verzekeringen en de voorwaarden vind je op de website van je eigen verzekeringsmaatschappij.

Kan ik later een reisverzekering bijboeken?

Een reisverzekering kan in de meeste gevallen worden afgesloten tot 1 dag voor vertrek. Check de voorwaarden van de reisverzekering op de website van je eigen verzekeringsmaatschappij. Let op! Wij bieden zelf geen reisverzekering aan, deze dien je zelf bij je eigen verzekeringsmaatschappij af te sluiten.

Kan ik later een annuleringsverzekering bijboeken?

Annuleringsverzekeringen kunnen enkel worden afgesloten t/m 7 dagen na de reservering/boeking. Let op! Wij bieden zelf geen annuleringsverzekering aan, deze dien je zelf bij je eigen verzekeringsmaatschappij af te sluiten.

Wat kost een annulering en reisverzekering?

Wij bieden zelf geen verzekeringen aan. Kijk voor de kosten van je verzekering op de website van je eigen verzekeringsmaatschappij.

Hoelang duurt het, voordat ik mijn geld terug krijg van de verzekeringsmaatschappij?

Zodra de complete reissom is voldaan, maken wij een annuleringsfactuur op. Deze kan je indienen bij je eigen verzekeringsmaatschappij. De gemiddelde verwerkingstermijn bedraagt 2 à 3 weken. Tip! Zorg ervoor dat je dossier vanaf het begin zo volledig mogelijk is. Let op! Wij hebben geen invloed op de verwerkingstermijn van jouw eigen verzekeringsmaatschappij.

Welke redenen behoren allemaal tot de geldige voorwaarden met een annuleringsverzekering?

Je kan de verzekerde gebeurtenissen terugvinden in de voorwaarden van je eigen verzekeringsmaatschappij.

Algemene reisinformatie

Wat is er inbegrepen in je skireis?

Hieronder krijg je een overzicht van alles wat er wel of niet is inbegrepen in jouw skireis. Zo ben je er zeker van dat er nooit extra kosten worden berekend, bovenop de getoonde prijs. De prijs die je ziet op onze website, is de prijs die DeSkireis.nl je garandeert voor je reis. INBEGREPEN • Busvervoer heen/terug • Opstaplocaties bus: Alkmaar*, Amsterdam-Zuid*, Apeldoorn, Assen*, Groningen*, Haarlem*, Heemskerk*, Heerenveen, Leeuwarden, Meppel, Utrecht*, Veenendaal*, Zevenaar en Zwolle • Heenrit vertrek in de namiddag/begin avond, aankomst bestemming in de vroege ochtend • Terugrit vertrek vanaf bestemming in de avond, aankomst Nederland in de late ochtend/begin middag • 2 tot 7 overnachtingen in gekozen accommodatie • Minimaal verblijf van logies in appartementen & bungalows en B&B bij pensions/hotels • Bedlinnen • 3 tot 6 dagen skipas • Skimateriaal voor alle skidagen, incl. helm • Skilessen voor beginners • Activiteiten inbegrepen bij het thema van jouw reis NIET-INBEGREPEN • Maaltijden tijdens de busrit (heen-/terugrit) • Toeristenbelasting • Bijdrage garantiefonds • Waarborg (krijg je terug na je verblijf) ** • Eindschoonmaak ** • Annulering en/of reisverzekering inclusief wintersportdekking MOGELIJKHEID BIJBOEKEN TIJDENS RESERVERING • Extra maaltijden buiten de standaard verzorging van jouw gekozen accommodatie • Extra dag skipas *** • Privé skilessen *** • Foodpack ** • Activiteiten buiten het thema van jouw reis * Afhankelijk van vraag en aanbod beschikbaar ** Alleen bij appartementen & bungalows *** Deze optie is slechts bij enkele reizen mogelijk >/i>

Waar moet ik zelf nog rekening mee houden?

Maaltijden: Heb je geen halfpension of volpension tijdens jouw reis? Zorg dan dat je iedere dag geld hebt om te eten. De prijzen zijn op iedere bestemming anders, maar we weten uit ervaring dat je met +/- € 20,- per dag kan rondkomen met maaltijden. De hele dag sporten op bestemming zorgt ervoor dat de lokgroep van een verfrissend drankje of een warm drankje bij koudere temperaturen heel luid klinkt. Zorg ervoor dat je genoeg zakgeld hebt voor een drankje te nuttigen in het hotel/berghut of tijdens het uitgaan. Excursies, events en partydeals: Wil je graag deelnemen aan een excursie of genieten van de vele voordelen van onze partydeals? Kijk snel op jouw reispagina wat de prijzen zijn tijdens jouw reis. Let op, in de meeste gevallen zijn de excursies en activiteiten al inbegrepen bij de prijs. Vaste kosten: Een waarborg voor het appartement of bungalow, toeristenbelasting of een toeslag voor de eindschoonmaak? Deze info krijg je voor jouw vertrek, door middel van de reisbescheiden. Onvoorziene kosten: We raden je aan om € 150,- te reserveren voor eventuele dokter- of ziekenhuiskosten. Vaak neemt de verzekering deze kosten op zich, maar het komt ook voor dat je zelf eerst de kosten moet voorschieten. Wees dus maar beter voorbereid.

Hoeveel geld moet ik meenemen op skireis?

Dit kunnen wij niet voor jou bepalen en het is uiteraard moeilijk in te schatten, omdat iedereen anders met geld omgaat. We raden aan om niet te veel cash geld mee te nemen. Neem liever je bankpas mee! In de skidorpen zijn voldoende bankautomaten om geld te pinnen en op heel veel plaatsen kan je ook gewoon met je bankpas betalen.

Zijn de vertrektijden al bekend?

Bij boeking van jouw reis kan het voorkomen dat de exacte vertrektijden nog niet bekend zijn. We communiceren de definitieve vertrektijden uiterlijk 3 weken voortijd door middel van de reisbescheiden. Al onze reizen vertrekken in de namiddag of begin van de avond. Dit geeft wel een richtlijn voor jouw reis.

Wat is een Europese zorgpas (EHIC)?

Deze kaart bewijst dat je in orde bent met je ziekteverzekering. Als je in het buitenland medische zorgen nodig zou hebben, zal in de meeste gevallen de kosten die bijvoorbeeld in een ziekenhuis gemaakt worden, betaald worden door het buitenlandse ziekenfonds. Hierdoor hoef je zelf deze kosten niet voor te schieten. De Europese zorgpas staat in de meeste gevallen achter op je Nederlandse zorgpas, staat deze er niet op? Vraag dan geheel gratis een EHIC pas aan op www.ehic.nl of vraag bij je eigen verzekeringsmaatschappij.

Tickets en vouchers

Wanneer ontvang ik mijn informatie/reisdocumenten voor mijn geboekte skireis?

3 weken voor vertrek krijg jij van ons de laatste informatie en jouw vouchers, zodat jij je reis helemaal kan voorbereiden. Heb je een skireis geboekt die binnen 3 weken vertrekt dan krijg je zo snel mogelijk jouw reisbescheiden opgestuurd, maar uiterlijk binnen 5 dagen voor vertrek.

Hoe moeten de namen op de tickets staan?

Het is noodzakelijk dat de naam op jouw ticket volledig overeenkomt met jouw 1e voor- en achternaam op jouw paspoort of ID-kaart. Het je meerdere voornamen dan hoef je deze niet te vermelden. Daarnaast is het belangrijk dat je geen leestekens gebruikt, deze worden niet altijd goed geregistreerd in het boekingssysteem.

Hoe ontvang ik bagagelabels?

De reisbescheiden versturen wij per mail. Toezenden van bagagelabels is hierdoor helaas niet mogelijk. Bij vertrek vanaf jouw opstaplocatie labelt de reisleiding jouw bagage. Natuurlijk is het mogelijk ook nog een eigen bagagelabel om jouw bagage te doen. Dit is niet verplicht.

Paspoort & ID

Welke documenten moet je zeker hebben?

Ondanks dat wij bij DeSkireis.nl proberen om het zo makkelijk mogelijk te maken, moet je zelf nog zorgen voor enkele belangrijke documenten: • Geldig ID-kaart of paspoort • Volmachtsformulier als je onder de 18 jaar bent bij vertrek • Europese zorgpas (EHIC) Zorg dat deze documenten zeker in orde zijn voor je vertrek.

Heb ik een paspoort nodig of is een ID-kaart voldoende?

Naar alle wintersport bestemmingen die wij aanbieden kun je reizen met een geldig ID-kaart of paspoort. Beschik je niet over de Nederlandse nationaliteit? Dan adviseren wij je contact op te nemen met de ambassade van het land waar je naartoe reist voor een passend advies over de benodigde reisdocumenten.

Mijn paspoort of ID-kaart is beschadigd en/of verlopen, kan ik hier nog mee reizen?

De controle op reisdocumenten is erg scherp. Dit betekent dat paspoorten of ID-kaarten met krasjes, scheurtjes of andere beschadigingen niet meer geaccepteerd worden. Controleer jouw reisdocumenten voor vertrek dan ook altijd goed. Het reizen met de juiste documenten is je eigen verantwoordelijkheid. DeSkireis.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een eventuele instapweigering en de kosten die hieraan zijn verbonden.

Kan ik ook mijn rijbewijs gebruiken als identificatie?

Een rijbewijs is in het buitenland geen erkende legitimatie. Een rijbewijs kan dan ook niet worden gebruikt voor identificatie in het buitenland.

Reisleiding

Is er reisleiding aanwezig op de bestemming?

Er is op bestemming altijd een reisleider aanwezig. Zij zorgen ervoor dat jouw reis op rolletjes verloopt. Je ontvangt ter plaatse van de reisleiding een welkomstenvelop met handige informatie over de bestemming en het telefoonnummer van de reisleiding. De reisleiding wijst je de accommodatie en/of het bagagedepot aan. Op bestemming regelen zij de in- en uitcheck, de skipas, materiaalverhuur en de indeling van ski- en snowboardlessen. Je kunt bij de reisleiding terecht voor de exacte locatie van de ski- en snowboardverhuur en daarnaast organiseren zij een aantal leuke activiteiten. Voor vragen en problemen zijn zij een aantal keer per week op een vast tijdstip op een vaste locatie bereikbaar en in geval van nood zijn zij 24 uur per dag te bereiken via een noodnummer.

Jouw persoonlijke boekingspagina

Jouw persoonlijke boekingspagina?

Jouw boekingspagina is uniek en speciaal alleen voor jouw boeking. Inloggen doe je door gebruik te maken van de link in de mail, die wij jou sturen. De mail wordt automatische verstuurd en zit uiterlijk 1 uur na boeking in je inbox. Op je persoonlijke boekingspagina kan je alle informatie terugvinden van jouw reis: je reisdetails, boekingsstatus en betalingsstatus, een overzicht van de (mede)reizigers, vervoersgegevens en de nodige reisdocumenten.

Hoe kom ik op mijn persoonlijke boekingspagina?

Zodra jij jouw vakantie hebt geboekt, maken wij een persoonlijke boekingspagina aan met als inlog een unieke link. Deze link sturen wij per mail naar jou toe en geeft toegang tot jouw eigen persoonlijke boekingspagina. Je kan alleen op deze manier in jouw persoonlijke boekingspagina komen.

Kan ik nog een wijziging doen?

Voor de meeste wijzigingen kun je tot 5 dagen voor vertrek terecht op jouw persoonlijke boekingspagina. Hier kun je jouw gegevens of voorkeuren makkelijk en snel online wijzigen. Via jouw persoonlijke boekingspagina kun je naast wijzigingen bijvoorbeeld ook arrangementen en/of activiteiten bijboeken als deze nog niet zijn inbegrepen. Houd er rekening mee dat er mogelijk kosten berekend worden voor de wijziging. Voor meer informatie hierover, kan de hoofdboeker via de contactpagina contact met ons opnemen.

Volmachtsformulier

Wat is een volmachtsformulier?

Reis je als minderjarige (jonger dan 18 jaar) zonder ouders naar het buitenland? Dan moeten je ouders een volmachtsformulier ondertekenen. Dit is een document, waarmee je ouders je toestemming geven om deel te nemen aan een buitenlandse reis.

Wie moet een volmacht formulier meenemen? Waar kan ik deze vinden?

Iedereen onder de 18 jaar moet beschikken over een volmachtsformulier, waarin minimaal één ouder/voogd/verantwoordelijke jou toestemming geeft voor deze reis. Laat dit invullen door je ouder/voogd/verantwoordelijke en laat het ze ondertekenen. Dit formulier heb je nodig om in te kunnen stappen op de bus.

Accommodatie types

Zijn jullie accommodaties op voorhand gecontroleerd?

Natuurlijk! Zowel voor, tijdens als na het seizoen worden er controles uitgevoerd. We houden ook voortdurend rekening met reacties en feedback van onze jongeren, die in desbetreffende hotels/appartementen verblijven of hebben overnacht. Alle accommodaties worden op voorhand geïnspecteerd door ons DeSkireis.nl team.

Kan ik beter twee kleine kamers of 1 grote kamer boeken samen met mijn vrienden?

Onze tip: ga het best voor meerdere kleine kamers. De meeste hotels plaatsen gewoonweg 1 of 2 bedden extra in een 2-persoonskamer. Zo heb je dus veel minder ruimte en comfort. Het is uiteraard perfect mogelijk om met 4 personen in een 4-persoonskamer te slapen, dus je beslist volledig zelf wat je met onze suggestie doet!

Wat is bed op indeling?

Sommige (jeugd)pensions hebben ‘shared rooms’ (gemengde kamers). Hier kan je dus een bed boeken en niet per se een eigen kamer. • Boek je met 8, 7, 6, 5 of met 4 personen? Dan heb je steeds een privé kamer! • Boek je alleen, met 2 of met 3 personen? Dan lig je met andere jongeren van DeSkireis.nl op een kamer. Natuurlijk houden we rekening met de verhouding jongens en meisjes.

Faciliteiten

Zijn bedlinnen en handdoeken inbegrepen in de prijs?

• Bij onze hotels is dit standaard inbegrepen • Bij onze jeugdpensions is het bedlinnen inbegrepen, handdoeken zijn in de meeste gevallen ter plaatse te huren. We raden aan om dit zelf mee te nemen. • Bij onze appartementen is het bedlinnen en handdoeken niet inbegrepen en is dit los bij te boeken.

Moet ik zelf mijn accommodatie schoonmaken?

• Bij onze hotels is dit standaard inbegrepen in de prijs • Bij onze appartementen kan je dit ofwel zelf doen, ofwel laten doen. Als je zelf niet wilt schoonmaken zal een schoonmaakploeg dit doen, de prijs voor de eindschoonmaak vind je op de reispagina van jouw gekozen reis. De kosten hiervoor zijn gemiddeld ca. € 25,- per persoon.

Is er Wi-Fi aanwezig in mijn accommodatie?

Dit verschilt per accommodatie. Je kunt dit terugvinden op de accommodatiepagina van jouw reis op onze website. Houd er rekening mee dat de Wi-Fi vaak niet zo stabiel en snel is als dat je thuis gewend bent. Zo kan het voorkomen dat de Wi-Fi niet sterk genoeg is om bijvoorbeeld echt films te downloaden of te streamen.

Zijn de algemene faciliteiten van mijn accommodatie gratis?

Dit verschilt per accommodatie en per faciliteit. Exacte informatie over eventuele kosten kun je terugvinden bij de beschrijving op de accommodatiepagina van jouw vakantie op onze website.

In- en uitchecken

In- en uitchecken op mijn verblijf

Onze bussen komen aan in de vroege ochtend en vertrekken in de vroege avond. Inchecken op je aankomstdag in je accommodatie doe je meestal kort na de middag. Uitchecken doe je in de ochtend op de laatste dag van je vakantie. De meeste accommodaties kiezen voor vastgestelde inchecktijden om 16u en uitchecktijden om 10u. Wil je een vroege check-in of late check-out dan zal je dit bij de receptie moeten regelen en daar betaal je extra voor. Voor deze kosten ben je zelf verantwoordelijk. Het kan wel mogelijk zijn dat een kamer eerder beschikbaar is, waardoor je soms wel eerder in de kamer kan dan de inchecktijd. Houd er rekening mee dat deze richtlijnen ook van toepassing zijn voor je maaltijden. Dat betekent dat je eerste maaltijd het diner van de dag van aankomst is en je laatste maaltijd het ontbijt van de dag van vertrek. Je kan natuurlijk nog steeds gebruik maken van alle faciliteiten van je accommodatie voor en na het in- en uitchecken. Tijdens de meeste van onze reizen voorzien we nog extra in een ontbijt op de aankomstdag en/of een avondmaaltijd op de dag van vertrek. Ook regelen wij voor al onze reizen op de aankomstdag een omkleedlocatie en bagagedepot als de kamers nog niet beschikbaar zijn. Op de dag van vertrek regelen we ook een omkleedlocatie en bagagedepot en verzekeren we je van een douchemogelijkheid alvorens je de bus instapt.

Is mijn vertrekdatum hetzelfde als de aankomst dag?

Nee, bij onze busreizen is de vertrekdatum niet gelijk aan de aankomstdag. Wanneer je jouw vakantie bijvoorbeeld boekt met vertrekdatum 1 december dan kom je bij jouw accommodatie aan op 2 december.

Verzorging

Wat is inbegrepen bij maaltijdtypes: logies, ontbijt, halfpension of vol pension?

Logies Als je kiest voor deze ‘maaltijdformule’ betekent het dat enkel de overnachting inbegrepen is. Maaltijden zijn dus niet inbegrepen in de prijs. Dankzij de volledig uitgeruste keuken van jouw appartement, heb je de mogelijkheid om je kookkunsten de vrije loop te laten gaan. Ontbijt (B&B) Iedere dag is er een uitgebreid ontbijtbuffet in jouw verblijf. Halfpension Kies je voor halfpension dan kan je zowel aanschuiven bij het ontbijt- als bij het dinerbuffet. Opgelet: drank (ook water) is niet inbegrepen tijdens het eten. Volpension Bij deze formule krijg je niet enkel ontbijt- en avondeten, maar is er ook de lunch inbegrepen. Dit door middel van een lunchpakket die je zelf kan samenstellen. Opgelet: drank (ook water) is niet inbegrepen tijdens het eten. Volpension Deluxe Volpension Deluxe betekent dat je zowel ontbijt, middag- en avondeten geniet in je hotel. Daarbovenop ook nog 3 gratis drankjes of kleine snacks tussen 17u en 22u in de bar van het hotel. Let op! Je verblijf serveert geen alcohol onder de 18 jaar.

Wat is de volpension deluxe formule bij mijn verblijf?

Met deze formule hoef jij je geen zorgen te maken over jouw eten en drinken tijdens je verblijf en dus ook niet over jouw budget. Ons volpension deluxe formule werkt als volgt: ’s Ochtends heb je de keuze uit een ontbijtbuffet en kan je ook je lunchpakket samenstellen voor ’s middags. Zo kan je optimaal genieten van je skidag en hoef je niet speciaal voor de lunch terug naar het hotel. ’s Avonds staat er dan een uitgebreide maaltijd klaar. Tussen 17u en 22u kan je ook nog genieten van 3 drankjes of snacks in de bar van het hotel. Het volgende is inbegrepen: • Kleine snacks • Koffie, thee, warme chocolademelk • Bier en wijn • Water en frisdranken

Ik ben allergisch voor bepaalde voeding of volg een speciaal dieet, wat nu?

Zijn er bijzonderheden waar we zeker rekening mee moeten houden? Laat het ons dan weten! Wij zorgen steeds voor de beste oplossing. Zo kan je echt zorgeloos op vakantie. Stuur een mail naar reservering@deskireis.nl met vermelding van jouw boekingsnummer, zodat we een aanvraag kunnen doen bij onze partners om tegenmoet te komen aan jouw wensen.

Extra kosten

Extra kosten ter plaatse te betalen: toeristenbelasting

Toeristenbelasting of toeristentaks wordt gevraagd aan vakantiegangers op de bestemming. Je betaalt deze per persoon per nacht dat je verblijft op je bestemming. Vanaf 16 jaar ben je verplicht deze taks te betalen. Je betaalt deze ter plaatse bij de receptie van je accommodatie. Hoeveel je exact moet betalen is afhankelijk van de bestemming waar je naartoe gaat. Reken op een bedrag tussen de € 1,- en € 3,- per nacht per persoon.

Extra kosten ter plaatse te betalen: (eind) schoonmaakkosten

Schoonmaakkosten betaal je meestal als je verblijft in een appartement of bungalow. Je betaalt de kosten ter plaatse bij de receptie van de accommodatie (appartement) of aan DeSkireis.nl reisleiding. Bij het verlaten van de accommodatie moet je ervoor zorgen dat deze ook weer (bezem)schoon is. De schoonmaakkosten betaal je dus extra voor een grondige schoonmaak van je verblijfplaats. Het bedrag van de schoonmaakkosten van de door jouw gekozen accommodatie vind je bij de informatiepagina van jouw reis op onze website.

Extra kosten ter plaatse te betalen: (waar)borg

Een waarborg betaal je meestal als je verblijft in een appartement of bungalow. Je betaalt de waarborg ter plaatse bij de receptie van de accommodatie. Deze waarborgsom krijg je ook weer terug, zodra er geen beschadigingen werden gemeld aan je accommodatie en/of de inboedel. Bij een appartement is dit meestal onmiddellijk bij het uitchecken of uiterlijk 14 dagen na het uitchecken. Het bedrag van de waarborg van de door jouw gekozen accommodatie vind je terug in jouw persoonlijke boekingspagina.

Bagage

Is bagage mee inbegrepen?

Natuurlijk! Bij al onze busreizen is bagage standaard inbegrepen in jouw skireis. Je hebt 20 kg ruimbagage en je mag natuurlijk ook handbagage meenemen in de bus.

Hoeveel bagage mag ik meenemen in de bus?

Alle bussen hebben een zeer beperkte bagageruimte. Per persoon mag je het volgende meenemen: • 1 tas of koffer van normaal formaat van maximaal 20 kg. Met afmetingen 80x70x30 cm • 1 paar ski’s met stokken en schoenen of één snowboard met schoenen • Handbagage van maximaal 2 kg Ski’s en stokken of een snowboard moeten altijd in een daar voorbestemde hoes. Zonder hoes worden de ski’s of snowboard niet meegenomen in verband met het beschadigen van andere bagage. In een snowboardhoes mag niet meer zitten dan 1 snowboard. Dit betekent ook geen overige bagage zoals snowboardschoenen, kleding en dergelijke. Neem je een snowboard mee, dan ben je verplicht om de bindingen van het board af te halen. Je kunt jouw schoenen en bindingen bijvoorbeeld in een schoenentas meenemen. Om ervoor te zorgen dat alle bagage mee kan, is het ten strengste verboden om levensmiddelenpakketten mee te nemen dan wel in jouw bagage te stoppen. Heb je te veel bagage dan is de chauffeur en/of reisleiding verplicht deze te weigeren. Zorg er altijd voor dat er labels aan jouw bagage bevestigd zijn. Je blijft te allen tijde zelfverantwoordelijk voor jouw bagage. Bagagelabels worden door DeSkireis.nl uitgedeeld.

Op- en uitstappen

Wanneer kan je de opstapplaatsen kiezen?

Om het je zo makkelijk mogelijk te maken, zal je bij het boeken van je reis een keuze kunnen maken van waar je wilt opstappen. Zo kan je al vroeg plannen wie je zal brengen naar één van onze opstapplaatsen.

Waar kan ik opstappen voor mijn skireis?

Alkmaar*: NS Station Alkmaar Noord (oostzijde), 1823 DL Alkmaar • Amsterdam-Zuid*: Europaboulevard, halte Nieuw Herlaer bij P18, 1083 BB Amsterdam • Apeldoorn: Carpool Apeldoorn-Agrifarm, 7325 XH Apeldoorn • Assen*: Carpool Assen-Kloosterveen, Balkendwarsweg 3, 9405 PT Assen • Groningen*: P+R transferium Hoogkerk Groningen, Peizerweg, Groningen • Haarlem*: P+R Haarlem Spaarnwoude, Woudplein 4, 2031 CZ Haarlem • Heemskerk*: Carpool Heemskerk, Communicatieweg, 1967 PR Heemskerk • Heerenveen: Carpool Heerenveen Centrum (Mc Donalds), Weinmaker, Heerenveen • Leeuwarden: Sportpark Nylan, Middelzeelaan, 8931 AK Leeuwarden • Meppel: NS Station Meppel (busstation), 7941 HD Meppel • Utrecht*: P+R Westraven, Griffioenlaan 1, 3526 LA Utrecht • Veenendaal*: Carpoolplaats Veenendaal (Mc Dondalds), Traverse, 3905 NL Veenendaal • Zevenaar: Burger King Zevenaar, Doesburgseweg 43, 6903 PL Zevenaar • Zwolle: NS Station Zwolle (achterzijde), Hanzelaan, Zwolle * Onder voorbehoud. Afhankelijk van vraag en aanbod beschikbaar. Er kan een toeslag per persoon worden aangerekend, de correcte prijzen vind je terug bij je online boeking.

Bustijden

Hoelang ben ik onderweg met de bus?

Hieronder vind je de richtlijnen van de bussen. Afhankelijk van je bestemming, je opstapplaats, het verkeer en andere onvoorziene omstandigheden zal je dus korter/langer op de bus zitten dan voorzien wordt. Onderstaande tijden zijn gebaseerd op de busoverstap locatie bij Zevenaar. Tijden zijn inclusief pauzes. • Bad Kleinkirchheim: +/- 11.15 uur • Flachau: +/- 9.45 uur • Gerlitzen: +/- 11 uur • Heiligenblut: +/- 11.15 uur • Nassfeld: +/- 11.45 uur • Obertauern: +/- 10.15 uur • Ost-Tirol: +/- 10.30 uur

Wanneer komt de bus aan op bestemming?

Hieronder vind je de verwachte aankomsttijden van de bussen. Afhankelijk van het verkeer en andere onvoorziene omstandigheden zal je dus korter/langer op de bus zitten dan voorzien wordt. • Bad Kleinkirchheim: 8.15 uur • Flachau: 7.00 uur • Gerlitzen: 8.00 uur • Heiligenblut: 8.15 uur • Nassfeld: 8.45 uur • Obertauern: 7.30 uur • Ost-Tirol: 7.45 uur

Aantal busstops tijdens de busreis van/naar bestemming?

Om aan het maximale reiscomfort te voldoen, stopt de bus om de 3 à 4 uur. Er zal dan ook voldoende tijd zijn om iets te eten. Gedurende de reis naar Oostenrijk worden er 3 STOPS ingepland voor de reizigers: • 1e keer (dinerpauze) 60 min bij Zevenaar, Nederland • 2e keer (nachtstop) 30 min • 3e keer 15 min

Hoe zal onze bus rijden?

De bus rijdt richting Oostenrijk via: Opstaplocaties Nederland  Zevenaar (overstap locatie)  via Keulen, Frankfurt am Main en München naar Oostenrijk

Hoelaat vertrekt de bus?

Volgende vertrektijden zijn richttijden, de echte vertrektijden vind je 3 weken tot uiterlijk 5 dagen voor vertrek terug in je reisbescheiden. • Alkmaar: 16.30 • Amsterdam-Zuid: 17.45 • Apeldoorn: 18.30 • Assen: 17.00 • Groningen: 16.30 • Haarlem: 17.15 • Heemskerk: 16.45 • Heerenveen: 17.00 • Leeuwarden: 16.30 • Meppel: 17.30 • Utrecht: 18.15 • Veenendaal: 18.45 • Zevenaar: 20.00 • Zwolle: 18.00

Businformatie

Ik heb iets laten liggen in de bus, wat nu?

Als je iets bent vergeten in de bus dan gaat de chauffeur dat waarschijnlijk wel vinden bij het controleren van de bus. Informeer bij jouw reisleiding, zodat zij contact kunnen opnemen met de busmaatschappij, waarmee je naar de bestemming bent gekomen. Je reisleiding zorgt ervoor dat jij je vergeten spullen zo snel mogelijk terugkrijgt. Ben je iets vergeten op de busrit naar huis? Stuur ons dan een mail of WhatsApp bericht en wij bekijken hoe we het gevonden voorwerp weer bij jou kunnen krijgen.

Wanneer ontvang ik de exacte vertrektijden?

Tussen 3 weken en uiterlijk 5 dagen voor vertrek ontvang je van ons je reisbescheiden. Hierin staat alle informatie in over jouw reis, waaronder de exacte vertrektijden.

Is er ook reisleiding op de busreis?

Wij proberen steeds een reisleider mee te sturen met de bus. Zo kunnen de reizigers met al hun vragen bij ons team terecht. Bovendien zal één van onze medewerkers van het kantoor altijd aanwezig zijn op de opstapplaats in Leeuwarden en/of op onze overstaplocatie in Zevenaar.

Met wat voor bussen rijdt DeSkireis.nl naar de reisbestemming?

Onze busreizen worden uitgevoerd met luxe touringcars die voorzien zijn van een toilet en video/dvd. De touringcarbedrijven waarmee wij samenwerken, beschikken allemaal over het meest recente ISO-certificaat. Onze touringcars worden bestuurd door ervaren en gekwalificeerde chauffeurs. De bussen zijn voorzien van goede winterbanden en zo nodig sneeuwkettingen, zodat je snel en veilig naar jouw bestemming wordt gebracht.

Busregels

Wat je moet weten voor je busreis?

1. Controleer zeker dat je de juiste vertrektijd neemt van jouw opstapplaats. Je kan enkel opstappen op de plaats dat vermeld staat op jouw voucher. Controleer dit goed. 2. Er kunnen meerdere bussen rijden naar jouw wintersportbestemming. Zorg dat je naar de juiste tijden kijkt van jouw busnummer. Staat er geen busnummer vermeld op jouw voucher? Dan heb je automatisch busnummer 1. Het is niet mogelijk om op een andere bus te stappen. 3. Je moet tenminste 20 minuten op voorhand aanwezig zijn. 4. De bus komt zelf meestal rond de vertrektijd aan op de opstapplaats, waarbij alle bagage wordt ingeladen en je kan opstappen. 5. Hou jouw reisdocumenten en je ID kaart bij de hand, voordat je instapt. Dit zorgt dat je nog sneller kan instappen.

Mag ik alcohol drinken op de bus?

Jongeren moeten het maximale uit hun vakantie kunnen halen (binnen de grenzen natuurlijk), maar het feestje moet nog niet volledig losbarsten in de bus. Daarom roepen we enkele busregels in het leven, waaronder het verbod op alcoholische dranken tijdens de busrit. Er mag GEEN alcohol worden gedronken in de bus. Je stapt de bus ook niet in als je zat bent en zwaar onder invloed. Onderweg van/naar je bestemming mag er geen alcohol worden gekocht.

Mag ik roken in de bus?

In onze bussen mag er niet worden gerookt. Er wordt regelmatig een stop gemaakt, zodat de rokers kunnen roken.

Kan ik eten en drinken kopen in de bus?

Wij raden aan om vanuit huis wat te eten en drinken mee te nemen. De prijzen in de wegrestaurants zijn vaak vrij hoog. Dranken zoals thee, koffie, water en fris zijn tegen betaling verkrijgbaar in de bus bij de reisleiding. We verkopen geen alcoholische dranken tijdens de busreis.

Is er ook nachtrust in de bus?

Ja, wij snappen als geen ander dat slapen in een bus lastig is. Om toch iedereen wel zijn rustmoment te gunnen hanteren we een nachtrust van 1.00 uur tot 6.00 uur in al onze bussen.

Eigen vervoer

Kan ik door mijn ouders worden afgezet of opgehaald op locatie?

Willen je ouders je om de een of andere reden afzetten of ophalen op jouw reisbestemming? Dat kan, maar dit verandert echter niets aan je totale reissom. Wij voorzien zowel de heen- en terugreis. Breng ons op voorhand op de hoogte van de datum en tijdstip, waarop je zou aankomen/vertrekken, dan informeren wij de reisleiding op jouw bestemming.

Kan ik met eigen vervoer naar mijn bestemming?

Wil je liever zelf naar jouw reisbestemming rijden? Dat kan en mag. We proberen steeds de beste prijs/kwaliteit aan te bieden voor onze skireizen, toch is het mogelijk dat je zelf goedkoper kunt reizen dan wij dat doen. Het enige dat je moet doen is ons je verwachte aankomstdatum en tijdstip door te geven dan informeren wij de reisleiding op jouw bestemming. De korting die je krijgt, omdat je met eigen vervoer gaat, hangt af van de bestemming en type reis. De exacte prijzen vind je terug op onze website, per reis. Staat hier geen prijs vermeld? Stuur ons dan een mail en dan informeren wij je zo snel mogelijk over de mogelijkheden en de korting.

Ski- snowboardmateriaal

Is het voordeliger om skimateriaal vooraf via DeSkireis.nl te boeken?

Het is voordeliger om via ons materiaal te huren dan ter plaatse. De plaatselijke tarieven liggen een stuk hoger dan de prijzen die wij berekenen voor de materiaalhuur.

Waar kan ik het skimateriaal ophalen?

Per bestemming werken wij met verschillende materiaalverhuurders. De ophaallocaties staan vermeld op de reisbescheiden. De reisbescheiden sturen wij je uiterlijk een week voor vertrek per mail.

Waar kan ik de kosten van het skimateriaal vinden?

Onze prijzen zijn altijd inclusief materiaalhuur. Wij geven een korting als je eigen materiaal hebt. Deze wordt in de boeking doorberekend. De hoogte van de kortingen kan je vinden op de desbetreffende reispagina.

Wat zijn de voordelen om vooraf via DeSkireis.nl materiaal te huren?

Het huren van ski- en/of snowboardmateriaal biedt meerdere voordelen: - Altijd goed materiaal - Geen onderhoudskosten - Geen gesjouw en gesleep - Geen hoge afschrijving op jouw eigen materiaal

Wat zijn de voorwaarden voor materiaalhuur?

Voor al onze wintersportbestemmingen gelden de volgende standaardvoorwaarden bij de materiaalhuur. Wanneer jouw schoenmaat groter is dan 44 kunnen wij je niet garanderen dat de schoenen ter plaatse aanwezig zijn en raden wij je aan de schoenen in Nederland te huren. Op de meeste bestemmingen is een skihelm verplicht. Wij hebben veiligheid hoog in het vaandel. Daarom bieden wij een skihelm geheel gratis te leen aan tijdens onze reizen. Tijdens onze ski- en snowboardlessen en bij reizigers tot en met 16 jaar is het dragen van een skihelm verplicht.

Skipas

Kan ik een reis boeken zonder skipas?

Het is mogelijk om de reis zonder skipas te boeken. Bij al onze reizen zit de skipas inbegrepen. Wil je geen gebruik maken van de skipas, dan ontvang je hiervoor een korting. Wil je een reis zonder skipas dan kan je dit aanvragen via info@deskireis.nl. Jouw reis al geboekt? Dan kunnen we dit achteraf gewoon als nog aanpassen.

Is de skipas bij de reis inbegrepen?

Bij al onze reizen zit de skipas inbegrepen in de reissom.

Op welke dag gaat de skipas in?

Bij al onze wintersportreizen gaat de skipas altijd in op de dag van aankomst, mits dit anders staat aangegeven.

Ski- en snowboardlessen

Kan ik de skilessen voor meer/minder dagen of aantal uren reserveren?

Dit kan helaas niet. Wij kunnen niet afwijken van de standaard lessen die wij aanbieden. Onze lessen zijn zo vorm gegeven, dat je in de daarvoor bestemde tijd op een verantwoorde manier leert skiën en/of snowboarden. Onze standaard lessen duren: Voor beginners skiën: 2,5 dag Voor beginners snowboarden: 3,5 dag Voor gemiddeld skiën: 1 dag Voor gemiddeld snowboarden: 1 dag De lestijden zijn ongeveer van: 10.00 uur tot 12.30 uur 13.30 uur tot 15.30 uur

Wanneer gaan de ski-snowboardlessen in?

De ski- en snowboardlessen gaan in op de eerste ski-/snowboarddag. Het is helaas niet mogelijk om deze een andere dag in te laten gaan.

Wat is de prijs voor de ski- of snowboardlessen?

Wij streven ernaar om wintersport toegankelijk te maken voor iedereen. Daarom betaal je bij ons helemaal niks voor ons standaard aanbod ski- of snowboardlessen. Wil je gevorderden les of privé les, dan kan je deze aanvragen door contact met ons op te nemen via ons contact pagina.

Over ons

Wie zijn wij

DeSkireis.nl organiseert skireizen voor jongeren, studenten, gezinnen en groepen. Met onze brands DeSkireis.nl en DeSchoolreis.nl hebben we voor iedere groep de juiste reis.

Missie & visie

Onze missie & visie is om wintersport betaalbaar te maken en toegankelijk voor iedereen. Hoe we dit doen met de passie, sensatie en liefde die wij hebben voor de wintersport. Het omvat onze manier van werken, onze manier van groeien. We zijn een organisatie gericht op groepen, dat maakt meteen onze dubbele rol duidelijk. Enerzijds een reisorganisatie gespecialiseerd in begeleide groepsreizen, anderzijds een organisatie die wil connecteren met de wintersporter door een complete groepsbeleving. Gebaseerd op onze 5 kernwaarden: De natuur, het sporten, de uitdaging, de gezelligheid en de vrijheid. En dat allemaal met de passie, sensatie en liefde die wij voor de wintersport hebben. Via onze pagina www.deskireis.nl/over-ons lees je waar we voor streven en hoe het allemaal is begonnen.

Wat zijn de bedrijfsgegevens van DeSkireis.nl

DeSkireis.nl Mozartstraat 34 8916 HD Leeuwarden Tel: 058 – 843 27 43 E-mail: info@deskireis.nl Kvk nummer: 51186772

Openingsuren

Maandag tot donderdag: 10:00 – 18:00 uur Vrijdag: 10:00 – 16:00 uur Zaterdag: 10:00 – 13:00 uur Zondag: gesloten Op www.deskireis.nl kan je 24 uur per dag, 7 dagen per week jouw reis boeken.

Kan ik ook langs komen op het kantoor?

Nee, dit is niet mogelijk. DeSkireis.nl werkt op flexplekken en heeft dus geen vast kantooradres. Wil je een afspraak maken om bijvoorbeeld tickets op te halen of om te betalen? Dan kan dit door vooraf een afspraak te maken via telefoon of per mail. Boekingen kan je alleen maken via de website.

Sociale media

Je kan ons volgen op onze social media-kanalen: Facebook: @deskireisnl Instagram: @deskireisnl Via deze kanalen proberen we je steeds up-to-date te houden over onze reizen en ons te verbinden met onze reizigers.

Klachten

Hoe dien ik een klacht in?

Voor de reis Wanneer je klacht betrekking heeft over DeSkireis.nl of op het tot stand komen van de boeking, dan kan je deze bij ons indienen via ons contact pagina. Na ontvangst van een klacht voor vertrek, streven wij ernaar om binnen 48 uur jouw klacht in behandeling te nemen. Afhankelijk van het type opmerking kan het voorkomen dat wij meer tijd nodig hebben om een passende reactie te geven. In dit geval krijg je altijd binnen 2 weken na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons. Hierbij houden wij uiteraard rekening met jouw vertrekdatum. Tijdens of na de reis Het is noodzakelijk dat je jouw klachten over de reis of over jouw accommodatie direct meldt bij onze reisleiding ter plaatse. Onze reisleiding staat voor jou klaar om jouw klacht op te lossen tijdens jouw vakantie. Wanneer er op bestemming geen reisleiding is kan je telefonisch contact opnemen met ons kantoor in Nederland. Het telefoonnummer staat vermeld op je reisbescheiden. Door deze handelswijze is het meestal mogelijk om direct jouw klacht naar wens op te lossen. Achteraf, na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk om problemen op te lossen. Wanneer jouw klacht ter plaatse niet naar wens wordt opgelost is het noodzakelijk om binnen 1 maand na thuiskomst jouw klacht kenbaar te maken door ons te mailen via info@deskireis.nl of de klacht via post te versturen. Voorzie de klacht met een toelichting naar ons toe. Het opsturen van een klacht zonder verdere toelichting is niet voldoende om jouw klacht in behandeling te nemen. Na ontvangst van opmerkingen, versturen wij je altijd een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie op jouw opmerking geven wij binnen 1 maand. Je kunt jouw correspondentie richten aan: DeSkireis.nl Mozartstraat 34 8916 HD, Leeuwarden Telefoon: e-mail: info@deskireis.nl internet: www.deskireis.nl Houd er rekening mee, wanneer klachten op de bestemming niet zijn gemeld, in Nederland niet in behandeling worden genomen. Voor verdere informatie over reisvoorwaarden en je rechten als reiziger verwijzen wij je naar de algemene voorwaarden.

Lost & found

Ik heb mijn spullen vergeten ter plaatse, wat kan ik nu doen?

Ben je op reis geweest en ben je daar spullen vergeten? Dan kan je contact opnemen met ons door te mailen naar info@deskireis.nl en met vermelding van je boekingsnummer. Wij helpen je hier graag verder mee.

Schade melden

Hoe meld ik schade?

Wanneer je op reis schade opgelopen hebt, dan kan je hiervoor contact opnemen met jouw verzekeringsmaatschappij. Heb je de verzekering bij DeSkireis.nl afgesloten, dan kan je de schade melden door te mailen naar info@deskireis.nl en met vermelding van je reisnummer.

Voorwaarden

Algemene voorwaarden

Je vindt onze algemene voorwaarden op www.deskireis.nl/voorwaarden

Groepsvoorwaarden

Je vindt onze groepsvoorwaarden op www.deskireis.nl/groepsvoorwaarden

Privacy

Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?

Je vindt alle informatie over hoe wij omgaan met jouw privacy en persoonlijk gegevens op www.deskireis.nl/privacy
Openingstijden
Wij zijn te bereiken op:
Maandag tot en met donderdag:
10:00 – 18:00 uur
Vrijdag:
10:00 – 16:00 uur
Zaterdag:
10:00 – 13:00 uur
Zondag:
gesloten
Email
Whatsapp
Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!
Stel je vraag kort en bondig en onze virtuele assistent probeert je vraag direct te beantwoorden. Komt onze assistent er niet uit dan zet hij je vraag door en beantwoordt een van zijn collega's jouw vraag tijdens openingstijden.
We zijn bereikbaar op het nummer 058 843 27 43 of op mobiel via onderstaande knop.
Postadres
DeSkireis.nl
Mozartstraat 34
8916HD Leeuwarden
Bankgegevens
IBAN nummer:
NL44 RABO 0158134095
KVK nummer:
51186772
Telefoon
Wij zijn te bereiken op:
Telefoonnummer:
058 843 27 43
Bel je vanuit het buitenland?
00 31 58 843 27 43
Social media