Om DeSkireis.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid Sluiten

Veel gestelde vragen Coronavirus

Update 23 april 2020, 11:00 uur

In deze FAQ vindt u onze laatste informatie over het Coronavirus. Heeft u een vraag over het virus en staat het antwoord hier niet bij? Neemt u dan telefonisch contact met ons op of stuur ons een mail:

Telefoon: 058 - 843 27 43

Mail: info@deskireis.nl

Wat te doen met mijn bestaande boeking?


Je zou ons enorm steunen door ervoor te kiezen je boeking te bewaren voor een latere datum. Dit zou ons een duurzame basis geven om vele reizen voor het nieuwe seizoen te mogen organiseren, wat niet hetzelfde zou zijn zonder jullie allemaal! Indien je een boeking hebt gemaakt voor een bepaalde reis en deze kan door het Corona virus niet doorgaan, dan kan je vrij kiezen uit één van de volgende 3 mogelijkheden.

1. Hou je boeking voor een latere datum
Wij proberen al onze reizen ten eerste te verplaatsen naar een latere periode in het najaar van 2020 of begin 2021. Lukt het je niet om er dan bij te zijn dan kun je kiezen uit de 2 onderstaande opties:
2. Ontvang een DeSkireis.nl tegoed
Je krijgt een tegoed van dezelfde waarde als het bedrag van je boeking. Het tegoed kan ingezet worden voor een selectie aan andere DeSkireis.nl reizen: DeSkireis.nl Jongeren skireizen, DeSkireis.nl Studenten skireizen, DeSkireis.nl dagtocht Winterberg of een groepsboeking via de labels DeSkireis.nl en DeSchoolreis.nl. Het tegoed is geldig tot 31-12-2021
3. Refund*
Je kan je geld terug krijgen, de uitbetaling hiervan vindt uiterlijk een maand na de nieuwe datum van de reis plaats. Kan er geen nieuwe datum worden gevonden en wordt jouw reis compleet geannuleerd dan vindt de uitbetaling drie maanden na de oorspronkelijke datum plaats.

* In lijn met de regeling opgesteld door de branche organisaties, het ministerie van Economische zaken en Klimaat en het ministerie van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur, ontvang je de refund uiterlijk een maand na de nieuwe datum van de reis of in geval van complete annulering binnen 3 maanden na de oorspronkelijke datum.

Mijn reis is verplaatst, maar ik kan dan niet?


Ten eerste vinden wij het natuurlijk super jammer dat je op de nieuwe datum niet kunt deelnemen. Maar wat nu met jouw boeking? Kan je echt niet mee dan kan je kiezen uit de opties 2 en 3 in het antwoord op de vorige vraag.

Wat als de verplaatste datum ook niet door kan gaan door Corona?


We leven nu in onzekere tijden. Er is een wereldwijde situatie ontstaan met een impact, die niemand had voorzien. Helaas is jouw reis door Corona de eerste keer al niet doorgegaan, maar wat als het Corona virus ons nog langer in de greep houdt? Ook dan gaan we eerst kijken of we de reis eventueel naar een nog later tijdstip kunnen verplaatsen en geven we alle reizigers bovenstaande 3 opties.

Kan ik nog steeds een reis boeken?


Je kan zeker nog steeds je reis bij ons boeken. Nog anders gezegd je zou ons en de complete reiswereld er enorm mee steunen. Wij streven er naar om al onze geplande reizen doorgang te geven, al is het op een andere datum. Kan je niet op de nieuwe datum of wordt je reis toch gecanceld door het Corona virus dan geven wij jouw de volgende zekerheid.

Wordt jouw reis geannuleerd door direct of indirecte gevolgen van het Corona virus dan heb je bij ons recht op een 100% refund.

Wat zijn de annuleringskosten?


Is jouw reis door directe of indirecte gevolgen van het Corona virus door ons geannuleerd dan kan je rekenen op een 100% refund en vragen wij geen annuleringskosten.

Annuleer je zelf de reis, om wat voor reden dan ook, dan verwijzen wij je door naar onze standaard annuleringsvoorwaarden.